InPost wchodzi na rynek usług kurierskich

Globalny lider w obszarze automatyzacji dostaw dla e-commerce oraz operator największej na świecie sieci Paczkomatów InPost, należący do Grupy Integer.pl, rozpoczyna działalność na rynku przesyłek kurierskich.

InPost wchodzi na rynek usług kurierskich
Anna Stępniewska 29 maja 2015

Globalny lider w obszarze automatyzacji dostaw dla e-commerce oraz operator największej na świecie sieci Paczkomatów InPost, należący do Grupy Integer.pl, rozpoczyna działalność na rynku przesyłek kurierskich.

InPost będzie świadczyć usługi kurierskie w kraju i za granicą zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Wprowadzenie nowej usługi pozwoli rozszerzyć współpracę z największą polską platformą handlową Allegro i innymi znaczącymi graczami rynku e-commerce w Europie i na świecie.

Kompleksowy zakres usług logistycznych dla e-commerce

InPost w swojej ofercie proponuje usługi kurierskie obejmujące dostawę paczek w dowolne miejsce w Polsce. Usługi są realizowane „do drzwi odbiorcy” lub do jednego z Paczkomatów InPost. W tej chwili żaden inny operator w Polsce nie zapewnia tak kompleksowej oferty, tj. usług pocztowych, finansowych, kurierskich oraz paczkomatowych. Jak pokazują statystyki, same Paczkomaty InPost w 2014 roku obsłużyły o 90 proc. więcej paczek w porównaniu do poprzedniego roku.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Rozwój e-commerce napędza branżę logistyczną

W 2014 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła niemal 280 mln sztuk. Paczki i listy dostarczane przez operatora są sekwencjonowane w nowoczesnej sortowni, obsługującej nawet 1,2 mln przesyłek dziennie przy pomocy zaawansowanych technologicznie urządzeń sortujących. Paczkomaty InPost mogą się poszczycić wysoką wydajnością obsługi – 98 proc. paczek trafia do paczkomatu w ciągu 24 godzin od nadania.

Ekspansja Grupy Integer.pl w segmencie usług kurierskich jest uzupełnieniem świadczonych dotąd usług i pozwoli lepiej wykorzystać potencjał związany m. in. z dynamicznych rozwojem branży e-commerce. Całkowitą sprzedaż przez internet w Polsce szacuje się na 27 mld złotych rocznie. Generuje ona około 155 mln przesyłek o łącznej wartości 4,4 mld złotych. Jak podaje Cube Research, tradycyjne firmy kurierskie mają największy łączny udział w obsłudze przesyłek z e-sklepów.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: