InPost wchodzi na rynek usług kurierskich
Globalny lider w obszarze automatyzacji dostaw dla e-commerce oraz operator największej na świecie sieci Paczkomatów InPost, należący do Grupy Integer.pl, rozpoczyna działalność na rynku przesyłek kurierskich.
Globalny lider w obszarze automatyzacji dostaw dla e-commerce oraz operator największej na świecie sieci Paczkomatów InPost, należący do Grupy Integer.pl, rozpoczyna działalność na rynku przesyłek kurierskich.
InPost będzie świadczyć usługi kurierskie w kraju i za granicą zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Wprowadzenie nowej usługi pozwoli rozszerzyć współpracę z największą polską platformą handlową Allegro i innymi znaczącymi graczami rynku e-commerce w Europie i na świecie.
Kompleksowy zakres usług logistycznych dla e-commerce
InPost w swojej ofercie proponuje usługi kurierskie obejmujące dostawę paczek w dowolne miejsce w Polsce. Usługi są realizowane „do drzwi odbiorcy” lub do jednego z Paczkomatów InPost. W tej chwili żaden inny operator w Polsce nie zapewnia tak kompleksowej oferty, tj. usług pocztowych, finansowych, kurierskich oraz paczkomatowych. Jak pokazują statystyki, same Paczkomaty InPost w 2014 roku obsłużyły o 90 proc. więcej paczek w porównaniu do poprzedniego roku.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Rozwój e-commerce napędza branżę logistyczną
W 2014 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła niemal 280 mln sztuk. Paczki i listy dostarczane przez operatora są sekwencjonowane w nowoczesnej sortowni, obsługującej nawet 1,2 mln przesyłek dziennie przy pomocy zaawansowanych technologicznie urządzeń sortujących. Paczkomaty InPost mogą się poszczycić wysoką wydajnością obsługi – 98 proc. paczek trafia do paczkomatu w ciągu 24 godzin od nadania.
Ekspansja Grupy Integer.pl w segmencie usług kurierskich jest uzupełnieniem świadczonych dotąd usług i pozwoli lepiej wykorzystać potencjał związany m. in. z dynamicznych rozwojem branży e-commerce. Całkowitą sprzedaż przez internet w Polsce szacuje się na 27 mld złotych rocznie. Generuje ona około 155 mln przesyłek o łącznej wartości 4,4 mld złotych. Jak podaje Cube Research, tradycyjne firmy kurierskie mają największy łączny udział w obsłudze przesyłek z e-sklepów.