Jak często dezynfekować przestrzeń handlową?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno wpłynęła na nasze życie. Zarówno na aktywność fizyczną, model spędzania wolnego czasu, jak i na zasady dbania o higienę. Co ważne, te zasady dotyczą nie tylko kupujących, ale i sprzedawców. Jak często należy dezynfekować powierzchnię handlową?

Jak często dezynfekować przestrzeń handlową?

Michał Górecki

30 maja 2021

Na czym polega dezynfekcja powierzchni handlowej?

W pewnym uproszczeniu rzecz ujmując, jest to czyszczenie powierzchni sklepowej z wykorzystaniem środków o odpowiednich właściwościach chemicznych, które usuwają z niej potencjalne zarazki, ich rodniki, a także bakterie czy drobnoustroje.

Przed pandemią można było zdecydować się na środki czyszczące o dość powszechnym działaniu. Oczywiście musiały one też czyścić wybrane powierzchnie, jednak ich działanie dezynfekcyjne mogło odejść na drugi plan (chyba że dezynfekowano strefy, gdzie znajduje się żywność). 

Na rynku funkcjonują też branże wyspecjalizowane, które od wielu lat muszą podchodzić do bezpieczeństwa biologicznego bardzo poważnie. Można tu wskazać na przykład na wyspecjalizowane zakłady, które produkują sprzęt używany później przy operacjach. 

Mimo wszystko, przed 2020 rokiem, kiedy koronawirus rozlał się po całym świecie, obostrzenia nie dotyczyły tak dużej ilości branż i nie były tak mocno sprawdzane. Zwłaszcza w takich punktach, jak sklepy z elektroniką użytkową, czy — mówiąc potocznie — warzywniaki w centrach wielkich blokowisk. 

Jak podejść do dezynfekowania powierzchni handlowej w erze pandemii?

Mimo tego, że trzecia fala pandemii powoli odchodzi w niepamięć, to wirus wciąż nam zagraża. Wiele wskazuje na to, że koronawirus tak mocno wpłynął na otaczający nas świat, że rękawiczki jednorazowe czy obowiązkowe urządzenia do dezynfekcji rąk zostaną z nami na długi czas, a być może już na zawsze.

Zawsze warto zapoznać się z wytycznymi Sanepidu dla naszej branży, by upewnić się, czy mimo luzowania obostrzeń, nie musimy zachować jakichś konkretnych zasad bezpieczeństwa. Inne zasady dotyczą na przykład punktów handlowych, a inne restauracji czy siłowni.

Im szybciej poznamy obowiązujące nas akty prawne, tym szybciej będziemy mogli je wdrożyć w życie. To z kolei uchroni nas przed mandatami czy karami nakładanymi przez odpowiednie organy, ale i przed negatywnym PR-em, który może od nas odciągnąć część klienteli.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Jak często dezynfekować przestrzeń handlową?

Im częściej, tym lepiej. Zawsze warto zastanowić się nad zastosowaniem profesjonalnych środków, które wykazują pewne działanie w walce z koronawirusem. Za taki preparat uchodzi na przykład ozon. Urządzeniem, dzięki któremu możemy rozpylić ten gaz, jest ozonator.

Zawsze można skorzystać też z usług wyspecjalizowanych firm. Jeśli zdecydujemy się na podpisanie z nimi stałej umowy, to jest bardzo prawdopodobne, że otrzymamy znaczącą zniżkę. Warto jednak pamiętać o kilku kwestiach.

Ozon nie może mieć kontaktu z ludźmi, ani ze zwierzętami czy roślinami. Oznacza to, że ozonowanie na przykład sklepu zoologicznego czy kwieciarni może być wielkim wyzwaniem. Warto o tym pamiętać, zanim zdecydujemy się wezwać ekipę z ozonatorem do naszej firmy. 


Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: