Jak działa gotowe oprogramowania sklepu internetowego?

Kiedy decydujemy się na stworzenie e-sklepu, gdzie będziemy oferować produkty, jakie mamy w portfolio, często skupiamy się na jego nazwie czy oprawie graficznej. Jest jednak pewna o wiele ważniejsza kwestia z tym związana: oprogramowanie. Jak działa software, który napędza sklepy internetowe?

Jak działa gotowe oprogramowania sklepu internetowego?
Mikołaj Frączak 8 kwietnia 2021

Czy każde oprogramowanie zarządzające sklepem internetowym jest płatne?

Na szczęście nie. Co więcej, sporo ciekawych narzędzi jest darmowych. Nie oznacza to jednak, że z całej ich funkcjonalności będziemy mogli korzystać bez ponoszenia żadnych dodatkowych opłat. Nawet jeśli sam moduł sklepu jest darmowy, to często zdarza się, że za wtyczki do takiej platformy trzeba już swoje zapłacić.

Oczywiście część z nich ma swoje darmowe zamienniki, które zapewniają podobną jakość, jednak niektóre płatne funkcjonalności są tak skonstruowane, że prędzej czy później dojdziemy do tego miejsca, kiedy i tak będzie je trzeba zakupić.

Uwaga ta dotyczy niemal wszystkich platform dostępnych na rynku. Zarówno tych, które bazują na Wordpressie, jak i innych CMS-ów, które wciąż są w użyciu. Można przyjąć założenie, że im szybciej będzie rozwijał się nasz sklep, tym większe szanse na to, że będzie trzeba głębiej sięgnąć do portfela. 

Co wyróżnia oprogramowanie sklepu internetowego?

Trzeba patrzeć na te narzędzia zupełnie inaczej niż na przykład na Wordpressa, który zarządza podstawową stroną WWW. Wtyczki do platform sprzedażowych, na przykład do WooCommerce, mają o wiele szerszy obszar oddziaływania.

Tutaj nie wystarczy wyświetlić klientowi kilku losowych produktów i podać numeru telefonu do handlowca. Dobrze skonstruowana platforma sprzedaży internetowej musi też zarządzać koszykiem zamówień oraz zapewnić szybką możliwość wypełnienia kluczowych danych teleadresowych.

Coraz częściej spotykamy się też z platformami dla biznesu, które zaraz po zakupie automatycznie wygenerują fakturę w oparciu o dane, jakie wcześniej poda nasz partner handlowy. To kolejne ułatwienie, które na pewno przekona wielu osób właśnie do oferty naszej firmy. 

Ważną rolę w oprogramowaniu tego typu należy przypisać też narzędziom reklamowym. Jeśli na przykład sprzedajemy telefony komórkowe i udało nam się sprzedać takie urządzenie, to rozsądnie byłoby korzystać z podpowiedzi, które zasugerują kupującemu, by rozważył jeszcze zakup case’a ochronnego lub etui. Właśnie takie małe smaczki dają szansę na zwiększenie zysków z handlu w sieci.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Na co warto uważać, gdy zakładamy sklep on-line?

Na pewno trzeba poświęcić odpowiednio dużo czasu regulaminom oraz polityce RODO. Ta druga odgrywa obecnie bardzo duże znaczenie. Od wejścia w życie rozporządzenia, to użytkownik znajduje się w pozycji uprzywilejowanej i to jego dane mają wartość nadrzędną.

Firma zobowiązana jest to ich ochrony oraz spełnienia nienagannych standardów przechowywania takich informacji. W przypadku sklepów działających w sieci ma to szczególnie duże znaczenie, bo takie informacje jak imię, nazwisko czy adres zamieszkania czy numer telefonu, to dane wrażliwe.

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: