Jak wypozycjonować sklep ogrodniczy

Jak wypozycjonować sklep ogrodniczy? Oto kilka wskazówek

Jak wypozycjonować sklep ogrodniczy
Anna Malinowska 6 kwietnia 2021

Pozycjonowanie stron w internecie to temat, który z roku na rok wzbudza coraz większe zainteresowanie. Trudno się temu dziwić, bo — zwłaszcza teraz, w erze pandemii — to właśnie handel przez sieć staje się coraz lepszym modelem prowadzenia biznesu. Jak skutecznie wypozycjonować na przykład sklep ogrodniczy, by spróbować zwiększyć zyski?

Czym jest pozycjonowanie stron WWW?

Trudno o jednoznaczną odpowiedź na to pytanie, które dałoby się zmieścić w jednym zdanie. Przyjmuje się, że pozycjonowanie to szereg działań, które mają zapewnić naszej stronie jak najwyższy stopień zgodności z robotami analizującymi strony dla Google.

Dlaczego właśnie z tą wyszukiwarką? Bo w Polsce rządzi ona około 96% rynku wyszukiwarek. Inne platformy muszą zadowolić się udziałami zbliżonymi do około czterech procent, co skutkuje tym, że stare internetowe powiedzenie jeśli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz, ma w sobie bardzo dużo prawdy.

Pozycjonowanie stron w sieci składa się z wielu różnych aspektów. Musimy odpowiednio dużo czasu poświęcić kwestiom technicznym. Strona musi być responsywna, zgodna ze standardem Mobile First, czyli musi wyświetlać się nie tylko na komputerze PC, ale i na smartfonach i urządzeniach mobilnych.

Bardzo ważną kwestią jest też jej odpowiednia „lekkość”. Serwis ma się ładować szybko, a więc nie powinno się umieszczać na nim ważących po kilka-kilkanaście MB zdjęć. Google udostępnia darmowe narzędzia, które umożliwiają sprawdzenie tych podstawowych parametrów.

Nie ma pozycjonowanie stron bez treści

Treści, czyli inaczej content, to w pewnym sensie paliwo, które napędza internet. Globalna sieć danych bazuje na treściach. Bez nich w cyfrowej rzeczywistości nie byłoby wiele rzeczy wartych naszej uwagi. Treści to kluczowy element każdej strony WWW.

Co ważne, muszą one być tworzone według jasno określonego klucza, który będzie współgrał z algorytmami Google. Musimy umiejętnie wytypować frazę główną oraz słowa pomocnicze. Na rynku istnieje wiele płatnych narzędzi, które przeanalizują stopień nasycenia tekstu tymi frazami. Można też w tym celu skorzystać z usług firm pozycjonujących strony internetowe.

Na treści, które promowałyby sklep ogrodniczy, trzeba podejść za każdym razem w sposób indywidualny. Inaczej wyglądają treści eksperckie, które opisują na przykład, jak dbać o rośliny ogrodowe, a inaczej tworzy się opisy produktów, jakie mamy w swoim e-sklepie na sprzedaż.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Pozycjonowanie strony za darmo?

W obecnych czasach trudno stworzyć dobrze wypozycjonowany serwis w sposób całkowicie bezkosztowy. Owszem, można próbować się starać tworzyć treści eksperckie czy pozycjonować się na tak zwany długi ogon, jednak przyjmuje się, że inwestycje zwykle i tak są niezbędne.

Warto skorzystać z usług profesjonalnych agencji SEO. Pomogą nam one w zbudowaniu dobrego profilu linków, pomogą wygenerować dobre jakościowo treści, a także zadbają o zgodność techniczną naszej strony z wytycznymi Google. Na pewno wpłynie to na zwiększenie widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania. 

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: