Rzemieślnicze jedzenie. Jak je sprzedawać w internecie?

Nie każdy lubi stołować się w ogólnodostępnych restauracjach. Raz na jakiś czas potrzebujemy odmiany i zapoznania naszych kubeczków smakowych z zupełnie nowymi wrażeniami. Doskonałym pomysłem dla osób spragnionych nowości i niecodziennych połączeń jest jedzenie rzemieślnicze. Tylko jak sprzedawać je w internecie?

Rzemieślnicze jedzenie. Jak je sprzedawać w internecie?

Martyna Kowalska

13 kwietnia 2021

Co to jest jedzenie rzemieślnicze?

W dużym uproszczeniu rzecz ujmując, są to posiłki przygotowywane sezonowo lub stale, przez cały rok, przez niewielkie firmy. Zwykle nie mają one potężnych budżetów reklamowych, więc na próżno szukać ich reklam w sieci czy mediach głównego nurtu. Zatem jak funkcjonują?

W najlepszy możliwy sposób. Główną bronią jedzenia rzemieślniczego są w pełni naturalne składniki najwyższej jakości. Tam, gdzie inni pójdą na łatwiznę i użyją na przykład parówek z supermarketu, tam szanująca się kuchnia rzemieślnicza skorzysta z dostaw lokalnej firmy.

Oznacza to, że dobry lokal rzemieślniczy w dużej mierze bazuje na rekomendacjach. Jeśli kucharz zna się na swojej pracy, a dodatkowo trafi w gusta lokalnej społeczności, to kuchnia rzemieślnicza może być początkiem pięknej przygody z gastronomią, gdzie klienci będą ustawiali się w o wiele dłuższych kolejkach niż do lokali i knajp z o wiele większym budżetem promocyjnym.

Praktyka pokazuje, że dla solidnie przyrządzonego steku czy hotdoga — bo to właśnie to niepozorne danie znów jest na topie — koneserzy dobrej kuchni są gotowi wydać naprawdę sporo. Problemem może być pandemia COVID-19 i związane z nią obostrzenia, jednak — na szczęście — mamy internet.

Jak sprzedawać lokalne produkty w sieci?

Przede wszystkim musimy położyć odpowiednio duży nacisk na ich zabezpieczenie. Nawet jeśli przesyłka będzie wędrować kurierem, to musimy założyć, że przez 12 godzin musimy zapewnić odpowiednią termikę oraz wilgotność, by nie rozwinęły się tam szkodliwe bakterie i drobnoustroje.

Jeśli nasza firma specjalizuje się na przykład w sprzedaży mięsa wołowego, to można prosto obejść ten problem. Wystarczy wysyłać do klientów żywność w formie zapuszkowanej. To dość często stosowany standard, który pozwala na zabezpieczenie produktu i zapewnienie mu dłuższej daty przydatności do spożycia. 

Można postawić też na pakowanie próżniowe, gdzie świetnie poradzą sobie na przykład specjalistyczne folie beztlenowe. Znacznie zwiększają one szanse na zachowanie przez wysyłany na odległość posiłek świetnego smaku, a także — z racji braku tlenu — znacznie minimalizują szanse na rozwój bakterii.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Jak wysyłać żywność na odległość latem?

Przed nami ciepłe, słoneczne dni. Firmy, które za sprawą pandemii koronawirusa muszą ograniczyć się do handlu na odległość, przez sieć, już niebawem będą musiały położyć o wiele większy nacisk na termikę swoich przesyłek. Czy to wykonalne?

Tak, jak najbardziej. Zwykle wystarczy zainwestować w suchy lód. To tani, ogólnodostępny surowiec. Można go kupić w specjalnych opakowaniach, którymi później uzupełnia się paczkę. Dla bezpieczeństwa można ją jeszcze obudować styropianem. Powinno to zapewnić dobre warunki do wysyłania nawet wrażliwej na temperatury żywności na duże dystanse.


Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: