Jak sprzedawać na Amazon.pl?

Amazon to potężny serwis o globalnym zasięgu, który właśnie oficjalnie wchodzi do Polski. Jest to wielka platforma sprzedażowa, która otworzy przed naszymi rodzimymi firmami szerokie możliwości handlu z wieloma uprzemysłowionymi, bogatymi państwami na całym świecie. 

Jak sprzedawać na Amazon.pl?

Rafał Stępniewski

28 stycznia 2021

Jak sprzedawać na Amazon.pl? Trzeba wykazać się odrobiną cierpliwości

Polacy od pewnego czasu mogli korzystać z niemieckiej wersji serwisu. Po wpisaniu w wyszukiwarkę adresu amazon.de/pl można było cieszyć się szeregiem funkcji, które były dostępne w naszym ojczystym języku. Już od kilku lat istnieje możliwość dostarczenia zamówionego przez serwis towaru do naszego kraju.

Informacja o planowanym debiucie pełnoprawnej wersji portalu w języku polskim była długo wyczekiwana przez tysiące osób w całej Polsce. Spodziewamy się, że serwis wystartuje jeszcze w 2021 roku, zapewne w jego drugiej połowie, choć oficjalna data nie została jeszcze ujawniona.

Imperium, jakie zbudował Jeff Bezos, to niemal kompletny ekosystem, gdzie można kupić wybrane produkty zarówno od użytkowników prywatnych, jak i od firm. Tak samo jak na wielu innych portalach aukcyjnych, sprzęty są nowe lub używane.

Jak sprzedawać na Amazon.pl — informacje praktyczne

Portal oferuje dwa rodzaje kont. Darmowe konto Basic oraz płatną wersję Pro. Główna różnica między nimi dotyczy maksymalnej ilości wystawionych produktów miesięcznie. Nieodpłatna wersja konta umożliwia wystawienie 40 towarów. Dla wersji Pro ten limit jest zniesiony. 

Bez względu na wybór konta, za każdą zrealizowaną transakcję musimy rozliczyć się z Amazonem. Polskie stawki nie są jeszcze znane, jednak można spekulować, że ich wysokość w przeliczeniu na złotówki nie powinna przekroczyć 0,99 Euro. 

Decydując się na płatne konto Pro (39 Euro na miesiąc), zyskamy możliwość dodawania produktów na sprzedaż w jednym zbiorczym pliku. Portal umożliwi też nieco szerszą promocję naszych ofert, co pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji korzystającej z wersji Basic.

Decydując się na założenie konta na Amazonie, polscy użytkownicy będą musieli „uwiarygodnić się” w oczach serwisu. Możemy być niemal pewni, że wymagana będzie kserokopia dowodu tożsamości, a dla spółek lub firm sądowa kopia wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego.

W ustawieniach konta należy podać informacje o miejscu zamieszkania, a także numer karty kredytowej i numer konta, na jaki będą transferowane środki, jakie uda nam się zgromadzić dzięki sprzedaży na Amazonie. Nie wiemy jeszcze, w jaki sposób będzie wyglądała procedura aktywacji konta. Obecnie Polacy mogą przeprowadzić ją drogą telefoniczną lub z wykorzystaniem tradycyjnej przesyłki pocztowej.

Debiut portalu to bez wątpienia ogromne wydarzenie, które może bardzo mocno wstrząsnąć polskim rynkiem, gdzie od wielu lat sytuacja na rynku serwisów działających w tej niszy jest bardzo stabilna. Pozostaje mieć nadzieję, że Amazon odpowiednio się przygotuje i będzie zachęcał Polaków wieloma ciekawymi promocjami, które pomogą nam przekonać się do serwisu.

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: