nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Blog

Badanie: Który sklep internetowy ładuje się najszybciej?

Artykuł Badanie: Który sklep internetowy ładuje się najszybciej?
Autor: Anna Stępniewska
Data: czwartek, 19 marca 2015

Która polska platforma e-commerce ładuje się najszybciej? Jaki serwis każe użytkownikom najdłużej czekać na załadowanie strony? Zwycięska platforma ładowała się w zaledwie 2,1 sekundy, a najwolniejsza aż 7,3 sekundy.

Po raz drugi pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przeprowadzono badanie szybkości ładowania wiodących platform e-commerce w Polsce. Wykonaniem pomiarów zajęła się firma Hostersi. Jaki serwis internetowy okazał się najszybszy, a jaki najwolniejszy?

Nokaut nokautuje konkurencję

Liderem zestawienia został serwis Nokaut.pl, który ładuje się w zaledwie 2,1 sekundy. Rok temu czas krótszy niż 3 sekundy udało się osiągnąć jedynie platformie Aukcjoner.pl. W tegorocznej edycji badania takim wynikiem mogą pochwalić się aż cztery z dwudziestu badanych serwisów: Nokaut.pl, Groupon.pl, Okazje.info i Empik.com. Poprawiła się również średnia szybkość badanych serwisów i wyniosła 4,6 s. Ostatnie miejsce w rankingu zajął sklep internetowy Answear.com, którego szybkość ładowania wyniosła średnio aż 7,3 sekundy. Swój wynik w stosunku do ubiegłorocznej edycji najbardziej poprawił leroymerlin.pl – aż o 7,1 sekundy.

Dwadzieścia platform e-commerce, które wzięły udział w badaniu, zostało wytypowanych na podstawie rankingu Megapanel (PBI)/Gemius z listopada 2014 roku. Badanie szybkości ładowania serwisów dokonywano każdego dnia, 8-krotnie, przy czym na każdy pomiar przypadały trzy próby. Przy pomiarach wzięto pod uwagę dwie lokalizacje – Warszawę i Rybnik. Łącznie wykonano 6720 pomiarów, których średnia dostarczyła ostatecznych wyników.

Czas ma znaczenie

Szybciej ładujący się e-sklep oznacza więcej klientów, którzy mogą go odwiedzić i dokonać zakupów. Internauta, widząc wolno ładującą się stronę, często rezygnuje z korzystania z witryny, która włącza się w „żółwim tempie”. Oczekiwania rynku odnośnie odpowiedniego działania stron internetowych stale rosną. Potrzeba optymalizacji funkcjonowania witryn internetowych wynika również z wymagań poszczególnych aplikacji oraz innych elementów, które są na nich wykorzystywane. Osoby zarządzające serwisami internetowymi powinny stale monitorować działanie platform, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji. Klient nie lubi czekać.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu