Badanie: Który sklep internetowy ładuje się najszybciej?
Która polska platforma e-commerce ładuje się najszybciej? Jaki serwis każe użytkownikom najdłużej czekać na załadowanie strony? Zwycięska platforma ładowała się w zaledwie 2,1 sekundy, a najwolniejsza aż 7,3 sekundy.
Która polska platforma e-commerce ładuje się najszybciej? Jaki serwis każe użytkownikom najdłużej czekać na załadowanie strony? Zwycięska platforma ładowała się w zaledwie 2,1 sekundy, a najwolniejsza aż 7,3 sekundy.
Po raz drugi pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przeprowadzono badanie szybkości ładowania wiodących platform e-commerce w Polsce. Wykonaniem pomiarów zajęła się firma Hostersi. Jaki serwis internetowy okazał się najszybszy, a jaki najwolniejszy?
Nokaut nokautuje konkurencję
Liderem zestawienia został serwis Nokaut.pl, który ładuje się w zaledwie 2,1 sekundy. Rok temu czas krótszy niż 3 sekundy udało się osiągnąć jedynie platformie Aukcjoner.pl. W tegorocznej edycji badania takim wynikiem mogą pochwalić się aż cztery z dwudziestu badanych serwisów: Nokaut.pl, Groupon.pl, Okazje.info i Empik.com. Poprawiła się również średnia szybkość badanych serwisów i wyniosła 4,6 s. Ostatnie miejsce w rankingu zajął sklep internetowy Answear.com, którego szybkość ładowania wyniosła średnio aż 7,3 sekundy. Swój wynik w stosunku do ubiegłorocznej edycji najbardziej poprawił leroymerlin.pl – aż o 7,1 sekundy.
Dwadzieścia platform e-commerce, które wzięły udział w badaniu, zostało wytypowanych na podstawie rankingu Megapanel (PBI)/Gemius z listopada 2014 roku. Badanie szybkości ładowania serwisów dokonywano każdego dnia, 8-krotnie, przy czym na każdy pomiar przypadały trzy próby. Przy pomiarach wzięto pod uwagę dwie lokalizacje – Warszawę i Rybnik. Łącznie wykonano 6720 pomiarów, których średnia dostarczyła ostatecznych wyników.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Czas ma znaczenie
Szybciej ładujący się e-sklep oznacza więcej klientów, którzy mogą go odwiedzić i dokonać zakupów. Internauta, widząc wolno ładującą się stronę, często rezygnuje z korzystania z witryny, która włącza się w „żółwim tempie”. Oczekiwania rynku odnośnie odpowiedniego działania stron internetowych stale rosną. Potrzeba optymalizacji funkcjonowania witryn internetowych wynika również z wymagań poszczególnych aplikacji oraz innych elementów, które są na nich wykorzystywane. Osoby zarządzające serwisami internetowymi powinny stale monitorować działanie platform, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji. Klient nie lubi czekać.