nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Blog

Mężczyźni generują większość ruchu na stronach e-sklepów?

Artykuł Mężczyźni generują większość ruchu na stronach e-sklepów?
Autor: Anna Stępniewska
Data: piątek, 21 sierpnia 2015

Ostatnie analizy e-sklepu NEO24.pl pokazują, że mężczyźni generują 55 proc. ruchu na stronach internetowych. Tymczasem wyniki badania przeprowadzonego przez Gemius  mówią o czymś zgoła odmiennym – wśród osób robiących zakupy w sieci dominują kobiety. Z czego wynikają owe rozbieżności? Kto i co kupuje w e-sklepach?

Kto wybiera zakupy przez internet? Ostatnie badanie Gemiusa przeprowadzone na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej wskazywało, że wśród kupujących dominują kobiety – 53 proc. Najchętniej robią zakupy osoby w przedziale wiekowym 25-34 lat mieszkające w mieście, z wykształceniem średnim  i wyższym. Nieco inny profil kupujących w sieci rysuje się z wyników zaprezentowanych przez e-sklep NEO24.pl. Wszystko bowiem zależy od rozpatrywanych produktów. Co i kiedy kupują mężczyźni, a co kobiety?

Mężczyzna wybiera elektronikę, kobieta woli odzież

W przypadku wirtualnych zakupów mężczyźni najchętniej kupują sprzęt AGD oraz elektronikę. Według autorów badania e-sklepu NEO24.pl fakt ten może wynikać z prostego założenia: to panowie są najczęściej odpowiedzialni za zaopatrzenie domu w różnorodne urządzenia, ponadto chętniej niż panie podążają za nowinkami technologicznymi. Kobiety deklarujące e-zakupy częściej niż mężczyźni sięgają po takie kategorie produktów jak odzież, kosmetyki, biżuteria, obuwie, meble czy produkty spożywcze. Mężczyźni widocznie częściej niż kobiety kupują w sieci szeroko rozumiany sprzęt elektroniczny, software, samochody oraz ubezpieczenia. Zarówno kobiety jak i mężczyźni doceniają komfort związany z zakupem z możliwością transportu bezpośrednio do domu, szczególnie gdy e-sklepy oferują pełną gamę opcji dostawy, nawet w 24h.

Kto spędza więcej czas na stronie sklepu internetowego?

Z danych sklepu NEO24.PL wynika, że kobiety spędzają średnio o 17 proc. więcej czasu na stronach sklepów internetowych, poświęcając go na czytanie i analizę potencjalnych zakupów. Mężczyźni podejmuję decyzje bardziej impulsywniej i z większym zdecydowaniem. Potrzebują mniej czasu, żeby podjąć ostateczną decyzję o zakupie. Dla użytkowników, niezależnie od płci, bardzo ważną kwestią jest przejrzysta strona e-sklepu, na której bez problemu użytkownik odszuka interesujące go informacje. Badania pokazują, że internauci otwierają średnio powyżej trzech podstron sklepu. Ważne jest, aby tak zaprogramować serwis, aby klient nie stracił zainteresowania i dotarł do najnowszych promocji zaraz po wejściu na stronę e-sklepu. Niezależnie od faktu, czy użytkownik zainteresowany ofertą produktową jest kobietą czy mężczyzną, zawsze interesują go zagadnienia związane z parametrami produktu, opcją dostawą czy polityką zwrotów. Na korzyść sklepu internetowego przemawia też szeroki wybór form dostawy – od listonosza, przez kuriera aż po samodzielny odbiór w punktach „Ruchu”, na poczcie lub w paczkomacie. Z badania Gemiusa wynika, że największą popularnością cieszy się dostawa kurierem do pracy lub domu (61 proc.), dostawa pocztą do domu lub pracy (21 proc.) oraz odbiór w paczkomacie (11 proc.).

 

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu