Pozycjonowanie głównej strony, czy konkretnego produktu. Co się bardziej opłaca?

Żyjemy w czasach, kiedy pozycjonowanie stron w sieci to dla coraz większej ilości osób już nie opcja, a raczej obowiązek. To, czy nasza strona będzie widoczna w wyszukiwarkach internetowych, determinuje wyniki sprzedaży, a więc i zysk, jaki możemy osiągnąć. Wiele osób pyta, czy lepiej jest pozycjonować stronę główną, czy może jednak konkretny produkt. Co wybrać?

Pozycjonowanie głównej strony, czy konkretnego produktu. Co się bardziej opłaca?
Michał Górecki 20 kwietnia 2021

Na czym polega pozycjonowanie stron w sieci?

Co do zasady, nie istnieje jednolita definicja pozycjonowania, bo różnice w zakresie usług mogą zależeć nawet od podwykonawcy, na jakiego się zdecydujemy. Można jednak wyjść z założenia, że jest to zbiór usług i działań, które mają podnieść miejsca w wynikach wyszukiwania na określone frazy, które dobrze opisują naszą działalność.

W zakres pozycjonowania wchodzą zarówno szeroko rozumiane techniki optymalizacyjne, jak choćby nadanie serwisowi zgodności ze standardem Mobile First, ale i zapewnienie odpowiednio szybkiego wczytywania strony czy udostępnienie jej zawartości robotom indeksującym.

Na pozycjonowanie składa się też oczywiście tworzenie różnego rodzaju wpisów na innych serwisach. Po co to robić? By uzyskać jak najwięcej linków prowadzących do naszego sklepu lub bloga. Im będzie ich więcej, tym szybciej algorytmy uznają, że najwyraźniej jest to serwis wart polecenia, który powinien być prezentowany na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Warto zwrócić też uwagę na obecność odpowiednich słów kluczowych oraz fraz, jakie powinny przewijać się w treści naszych wpisów lub opisów produktów. Muszą one być zgodne z wytycznymi, jakie podeśle nam agencja pozycjonująca lub na przykład dedykowane oprogramowanie, którym wykonamy taką analizę.

Lepiej pozycjonować brand czy produkt?

Bardzo trudno o udzielenie jednej odpowiedzi na to pytanie. Zależy to w dużej mierze od tego, jaki jest zakres działalności naszej firmy. Jeśli prowadzimy na przykład sklep internetowy, który handluje radiami do samochodów, to najlepiej byłoby, gdyby nasza platforma pojawiała się zarówno w wynikach ogólnych, jak i szczegółowych.

Jeśli zaś świadczymy tylko jedną usługę lub sprzedajemy tylko jeden produkt, to o wiele lepiej będzie wypromować brand. Dlaczego? Ponieważ już po chwili spędzonej na naszej stronie klient i tak zapozna się z ofertą handlową i będzie wiedział, czym dokładnie się zajmujemy.

Praktyka pokazuje też, że firmy, które stale poszerzają swoje nisze, raczej powinny nastawiać się na pozycjonowanie produktu, który jest dla nich stałym źródłem dochodu. Dzięki pieniądzom zarobionym na takim pozycjonowaniu będzie można bez obaw inwestować w nowe obszary.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Jeśli chcemy podejść do tego zadania na poważnie, to trzeba liczyć się z tym, że jest to inwestycja, która może trochę kosztować. Dużo zależy też od trudności frazy. Jeśli chcemy ścigać się na najbardziej oblegane produkty w Polsce (tanie smartfony, telewizory itp.), to trzeba nastawić się na spory wydatek.

Jeśli jednak nasz produkt jest niszowy, a na rynku mamy niewielu rywali, którzy także nim handlują, to pozycjonowanie wcale nie musi być drogie. Warto o tym pamiętać w chwili, gdy będziemy przeglądali wyceny od potencjalnych podwykonawców.

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: