nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Ochrona danych osobowych (GIODO)

Profilowanie - zmiany wprowadzane przez RODO i ich wpływ na branżę e-commerce

Artykuł Profilowanie - zmiany wprowadzane przez RODO i ich wpływ na branżę e-commerce
Autor: Rafał Stępniewski
Data: piątek, 11 sierpnia 2017

Profilowanie, czyli proces dotychczas nie był szczegółowo opisany w polskim prawie dotyczącym ochrony danych osobowych. Definicję tej metody gromadzenia i analizowania danych użytkowników wprowadza RODO - unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, mające wejść w życie z dniem 25 maja 2018.

Czym dokładnie jest profilowanie i jakie nowe obowiązki oraz prawa zyskują zarówno Administratorzy Danych Osobowych oraz osoby, które poddawane są profilowaniu? Czy możliwe jest sprzeciwienie się profilowaniu i jeśli tak, to na jakich zasadach?

Jak nowa definicja profilowania wpłynie na branżę handlu elektronicznego - co powinni wiedzieć właściciele sklepów internetowych na temat tego procesu i jak przygotować się do zmian, które wejdą w życie w przyszłym roku?

Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdują się w artykule dotyczącym profilowania, który przeczytać można na blogu Polityka Bezpieczeństwa - w tym miejscu.

 
Rafał Stępniewski Rafał Stępniewski
prezes zarządu
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu