Profilowanie - zmiany wprowadzane przez RODO i ich wpływ na branżę e-commerce

Profilowanie, czyli proces dotychczas nie był szczegółowo opisany w polskim prawie dotyczącym ochrony danych osobowych. Definicję tej metody gromadzenia i analizowania danych użytkowników wprowadza RODO — unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, mające wejść w życie z dniem 25 maja 2018.

Profilowanie - zmiany wprowadzane przez RODO i ich wpływ na branżę e-commerce
Rafał Stępniewski 11 sierpnia 2017

Profilowanie, czyli proces dotychczas nie był szczegółowo opisany w polskim prawie dotyczącym ochrony danych osobowych. Definicję tej metody gromadzenia i analizowania danych użytkowników wprowadza RODO — unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, mające wejść w życie z dniem 25 maja 2018.

Czym dokładnie jest profilowanie i jakie nowe obowiązki oraz prawa zyskują zarówno Administratorzy Danych Osobowych oraz osoby, które poddawane są profilowaniu? Czy możliwe jest sprzeciwienie się profilowaniu i jeśli tak, to na jakich zasadach?

Jak nowa definicja profilowania wpłynie na branżę handlu elektronicznego — co powinni wiedzieć właściciele sklepów internetowych na temat tego procesu i jak przygotować się do zmian, które wejdą w życie w przyszłym roku?

Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdują się w artykule dotyczącym profilowania, który przeczytać można na blogu Polityka Bezpieczeństwa — w tym miejscu.

 

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: