Reklama Adwords. Jak sprawić, żeby była bardziej skuteczna
Reklama Adwords może zrazić wielu początkujących przedsiębiorców internetowych do płatnych kampanii reklamowych. Wszystko dlatego, że jeśli przygotowujemy ją samodzielnie, często okazuje się nieskuteczna i droga. Jak to zmienić?
Reklama Adwords wyświetla się użytkownikowi internetu, który szuka informacji na konkretny temat. Jeśli patrzysz na nią z perspektywy reklamodawcy, czyli właściciela sklepu internetowego musisz pamiętać, że na zwiększenie jej skuteczności wpływ mają 3 podstawowe elementy:
- słowa kluczowe
- tekst reklamy
- lending page, tzw. strona lądowania, która jest miejscem zakupu produktu lub usługi
Wystarczy, że jeden z tych elementów nie zadziała, a skuteczność reklamy znacząco się obniża.
Jak dobrać słowa kluczowe?
Skoro wiemy już jak duże znaczenie dla skuteczności reklamy Adwords mają odpowiednie słowa kluczowe, pora zastanowić się nad tym jak szukać fraz do reklamy. Narzędzie Google Adwords jest w stanie podpowiedzieć kilkaset słów kluczowych. Te najczęściej wyszukiwane będą drogie bo konkurencja jest tu spora. Może warto więc zdecydować się na słowo mniej popularne ale takie, na które uda się szybko wypozycjonować serwis? Ważne jest też dopasowanie fraz kluczowych. Chodzi o to by każda kolejna była w jakiś sposób powiązana z poprzednią. Dzięki temu łatwiej przygotować reklamy na kilka fraz jednocześnie. Warto też na bieżąco śledzić wskazania Google Analytics i wspomnianego Google Adwords i sprawdzać, które frazy są najmniej konwertujące.
Jak napisać dobrze tekst reklamy Adwords?
Dobrze przygotowany tekst opiera się właściwym pogrupowaniu fraz przygotowanych wcześniej podczas analizy. I tu ważna zasada. Nie liczy się ilość fraz ale ich jakość. W związku z tym czasem lepiej zastosować dwie, trzy frazy niż „napakować” ich maksymalnie dużo. Szczególnie, że im więcej fraz w jednym tekście, tym trudniej go napisać.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Dobrym pomysłem jest przygotowanie kilku wersji tekstu reklamowego. Wtedy łatwiej testować, która reklama jest najbardziej skuteczna. Skuteczność reklamy może się zmieniać z upływem czasu dlatego warto cały czas kontrolować ten wskaźnik i w razie potrzeby zmieniać ustawienia reklamy.
Dobra strona lądowania
Na nic zda się wybranie świetnych słów kluczowych, idealnie przygotowany tekst reklamowy, jeśli użytkownik po przejściu na stronę docelową nie zakupi produktu. Taka strona musi być odpowiednio dopasowana do użytkownika. Musi zawierać te same słowa kluczowe, na które prowadzimy kampanię. Mało tego. Na bieżąco musimy też śledzić przynajmniej trzy parametry: współczynnik odrzuceń, który mówi o tym jaki procent osób, które odwiedziły stronę nie wykonały na niej żadnej akcji, średni czas trwania wizyty, i średnia ilość stron na wizytę. Zbyt duża liczba przeglądanych stron może świadczyć o tym, że użytkownik ma problem ze znalezieniem interesującego go produktu. Warto wtedy popracować nad optymalizacją karty produktowej.
Dobrze przygotowana strona docelowa to tak naprawdę rozszerzenie reklamy i to ona powinna być najbardziej skuteczna. W jej przypadku konwersja powinna być największa. Niestety często zdarza się, że osoby prowadzące samodzielnie kampanie Adwords skupiają się na dobrze słów kluczowych i tekstów reklamowych, zaniedbując wygląd strony docelowej.