Pułapki pozycjonowania. Na co uważać

Pułapki pozycjonowania. Oto kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę 

Pułapki pozycjonowania. Na co uważać
Martyna Kowalska 30 kwietnia 2021

Pozycjonowanie stron internetowych to temat, który od kilku lat bardzo mocno zyskuje na znaczeniu. Nie tylko w Polsce, ale w ujęciu globalnym. Każdy chce być widoczny w wyszukiwarce internetowej, a bez pozycjonowania serwisu jest o to niezwykle trudno. Na co uważać, decydując się na wybór właściwej firmy, która zajmie się pozycjonowaniem naszej strony w internecie?

Na czym polega pozycjonowanie?

Jest to zbiór zasad, które mają jeden nadrzędny cel: zwiększyć widoczność naszej witryny w wyszukiwarce internetowej. W Polsce absolutnym liderem tego segmentu rynku jest Google, które — według różnych szacunków — kontroluje około 96-97% rynku wyszukiwarek.

Jeśli więc mamy firmę, która działa w Polsce i chcemy ją wypromować, interesują nas działania SEO, które dotyczą właśnie tej konkretnej wyszukiwarki. Musimy przekonać roboty Google o tym, że nasza strona jest lekka, dobrze ładuje się na smartfonach oraz że są tam wartościowe treści.

Rzemieślnicze jedzenie. Jak je sprzedawać w internecie?Rzemieślnicze jedzenie. Jak je sprzedawać w internecie?Martyna Kowalska

Pomocą w tym zakresie jest właśnie pozycjonowanie. Zwykle jest to usługa świadczona przez wyspecjalizowane firmy, które korzystają z wielu płatnych narzędzi, które wspierają te działania. Duże znaczenie ma zarówno warstwa techniczna strony, jak i treści, które ją opisują. 

O tym, czy osiągniemy ostateczny sukces w tym trudnym obszarze rynku, zadecyduje jednak kilka kluczowych zmiennych. Można tu wskazać na przykład na skomplikowanie fraz, na jakie chcemy być widoczni, a także budżet, jaki chcemy wydać. Nieoceniony jest też dobry copywriter.

Pozycjonowanie to połączone ze sobą setki zmiennych

O tym, co w pozycjonowaniu jest najważniejsze, trwają długie dyskusje. Jedni twierdzą, że zgodność z zasadami Mobile First, inni, że UX, a jeszcze inni, że treści oraz duża ilość wartościowych linków, które przekierują do nas użytkowników z innych serwisów.

Prawa jest taka, że każda z tych osób ma rację. W błędzie będą zaś ci, którzy będą skupiać się tylko na jednym wycinku prac. Strona, która doskonale wyświetla się na smartfonie, ale nie ma bogatego zaplecza linkowego, raczej nie zdobędzie szczytów oglądalności w internecie.

To jedna z głównych pułapek, jaka czeka na nas w tym obszarze rynku. Nie ma sensu zaufać specjaliście z tylko jednej dziedziny. Do SEO trzeba podejść kompleksowo. W każdym innym przypadku zachodzi duże ryzyko tego, że pieniądze będą źle spożytkowane, a nasza firma na tym nic nie zyska.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Najczęstsze błędy pozycjonowania

Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, że nie da się pozycjonować dużych projektów w sposób bezkosztowy lub niemal bezkosztowy. Dobry, wartościowy link musi kosztować. Często jest to kwota, która może wynosić nawet kilka tysięcy złotych.

Należy też stale rozwijać bazę treści. To, że w jednym miesiącu zleciliśmy napisanie dwóch artykułów eksperckich, nie oznacza, że przez kolejne pół roku na stronie nie musi się nic dziać. Jest wręcz przeciwnie. Ilość treści i ich jakość musi stale rosnąć.

Pamiętajmy też o tym, że są takie linki, które mogą nam zaszkodzić. Uważajmy na nadmierne linkowanie z serwisów z botami. Jeśli Google dostrzeże takie praktyki, może usunąć naszą stronę z indeksu wyszukiwarki.


Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: