nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Blog

Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych nauczą się założyć e-biznes

Artykuł Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych nauczą się założyć e-biznes
Autor: Anna Stępniewska
Data: czwartek, 21 maja 2015

Fundacja im. Lesława Pagi we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej planuje edukować ok. 25 tys. uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski w temacie prowadzenia własnego e-biznesu. We wrześniu uczniowie otrzymają wirtualny podręcznik „Jak zbudować biznes online”. O zawarte w nim aspekty prawne prowadzenia działalności w sieci zadba m. in. Rzetelnyregulamin.pl.

Z internetu korzysta 64 proc. Polaków, a połowa z nich odwiedza sklepy internetowe – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014”. Według badań Deloitte wartość polskiego rynku e-commerce w 2014 roku szacowano, w zależności od źródła, na kwotę pomiędzy 27 a 36 miliardów złotych. Eksperci rynku twierdzą, że nic nie wskazuje na to, żeby w kolejnych latach tempo rozwoju e-handlu w Polsce miało wyhamować. Ze względu na nowoczesną technologię oraz dostępne narzędzia, bariera wejścia do branży e-commerce właściwie nie istnieje. Nawet początkujący e-przedsiębiorca może w prosty sposób założyć własny sklep internetowy. Warto zatem edukować młode pokolenie jak rozwinąć skrzydła w internetowym biznesie., jakie są możliwości i zagrożenia tego rynku.

Podręcznik młodego e-przedsiębiorcy

Izba Gospodarki Elektronicznej, której jednym z kluczowych zadań jest edukacja, współpracuje z uczelniami wyższymi a także Uniwersytetem Trzeciego Wieku. Dba również o edukację konsumentów robiących zakupy w sieci w ramach organizowanej akcji „Kupuje w internecie”. Wreszcie kolejnym krokiem e-Izby było przystąpienie do współpracy z Fundacją im. Lesława Pagi w celu edukowania uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Jakie zagadnienia znajdą się w podręczniku „Jak zbudować biznes online?” W publikacji zostaną omówione zagadnienie dotyczące m.in: strategii sklepu internetowego, podstawowych aspektów prawnych, obsługi klienta, marketingu. Podręcznik będzie stanowił kompendium wiedzy na temat zakładania oraz prowadzenia sklepu internetowego. Nad treścią publikacji pracują eksperci z e-Izby wśród których znajdują się m. in. Poczta Polska, Symcore czy Advicero. Za aspekty prawne odpowiada między innymi Rzetelny Regulamin.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu