W polskim radiu opowiadamy o platformie ODR

Ekspert z Rzetelnyregulamin.pl, we wtorkowej audycji Radiowej Czwórki wypowiedziała się na temat platformy ODR, która ma służyć zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom do rozwiązywania sporów w sieci na terenie Unii Europejskiej.

W polskim radiu opowiadamy o platformie ODR
Anna Stępniewska 29 stycznia 2016

Ekspert z Rzetelnyregulamin.pl, we wtorkowej audycji Radiowej Czwórki wypowiedziała się na temat platformy ODR, która ma służyć zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom do rozwiązywania sporów w sieci na terenie Unii Europejskiej.

Platforma pozwoli konsumentom w łatwy i komfortowy sposób skierować skargę do przedsiębiorcy i rozwiązać zaistniały problem przy wirtualnych zakupach. Platforma ma służyć każdemu, kto jest konsumentem, bądź prowadzi działalność na terenie Unii Europejskiej. Powstanie ODR ma na celu także rozwój handlu transgranicznego. Do tej pory konsumenci mieli obawy przed kupnem towarów z zagranicy, bowiem obawiali się  problemów związanych ze zgłaszaniem reklamacji.

Jak zaznaczała ekspertka z Rzetelnyregulamin.pl, platforma będzie tłumaczyła skargi na 24 języki urzędowe UE. Dzięki temu każdy obywatel ma gwarancję, że jego skarga zostanie przetłumaczona na język, którym się posługuje, a następnie rozpatrzona. Korzystanie z ODR jest bardzo proste. Wchodząc na stronę platformy, musimy wypełnić tylko formularz, który jest przejrzysty i intuicyjny. ODR zacznie działać już 15 lutego, a formularz do zgłaszania sporów znajdziemy na stronach Komisji Europejskiej.  

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: