Zakupy online. Opinie i ich znaczenie dla Twojego biznesu

Do dziś wiele biznesów e-commerce nie docenia siły i wagi opinii klientów na temat produktów i samej marki. A przecież mają one radykalny wpływ na wzrost sprzedaży i konwersji. Jak opinie oddziałują na rozwój Twojego e-biznesu?

Zakupy online. Opinie i ich znaczenie dla Twojego biznesu
Monika Świetlińska 17 listopada 2021

Dlaczego opinie mają znaczenie?

Odpowiadając na to pytanie, warto postawić się na miejscu klienta i zastanowić się, co nas motywuje do dokonywania konkretnych zakupów w danym sklepie online.

Czy chętniej kupimy produkt, który ktoś inny polecił na stronie sklepu, czy wybierzemy produkt bez opinii? Czy dla nas, jako klientów, istotna jest ocena tych, którzy już go kupili i przetestowali? 

A teraz trochę liczb. Firma Podium przeprowadziła badania, z których wynika, że dla 93% klientów opinie mają znaczenie w podejmowanych przez nich decyzji zakupowych. Co więcej, 31% z nich czyta do sześciu różnych opinii, nim zdecyduje się dodać produkt do koszyka.

Im więcej opinii, tym większa konwersja

Firma Reevoo przeprowadziła badania, które jednoznacznie wskazały, że im więcej opinii, tym większa konwersja. Według nich opinie o sklepie internetowym są ważniejsze niż choćby estetyczna oprawa graficzna e-sklepu.

Największy średni wzrost konwersji mają produkty z przynajmniej 10 opiniami — 50%. Na tym nie koniec. Okazuje się, że produkt, który zgromadził do 50 opinii, może podnieść konwersję o kolejne 18%.

Inne dane potwierdzają znaczenie opinii w sklepach internetowych. Mogą one stanowić ostateczny impuls do zrealizowania zakupów w danym sklepie online. 

Analizy przygotowały firmy badawcze Jupiter Research i BizRate. Wskazują, że: 

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

  • 77% kupujących w e-sklepach czyta i analizuje opinie o interesującym ich produkcie
  • 98% czyta opinie dostępne w serwisie transakcyjnym sprzedającego
  • 34% poszukuje jeszcze opinii w innych serwisach opiniotwórczych.

Czyje opinie są najcenniejsze?

Klienci najchętniej sięgają po opinie innych klientów, tych, którzy już poszukiwany produkt kupili i wiedzą z autopsji, jak sprawdza się na co dzień. Co ciekawe, dla klientów nie ma większego znaczenia opinia specjalistów, ekspertów w danej dziedzinie produktowej. 

Zresztą nie da się nie zauważyć, że odchodzi się od dłuższego czasu od testowania produktów np. przed kamerami, tworząc filmy na YouTube. Klienci są dużo bardziej świadomi i wiedzą, że polecanie produktu to wynik umowy między producentem a osobą polecającą. Opinie innych użytkowników danego produktu są dla nich dużo bardziej wiarygodne.

Jak wykorzystać tę wiedzę?

Jeśli Twój sklep nie ma jeszcze modułu opinii, czym prędzej należy rozważyć taką opcję. W ten sposób możesz ułatwić klientom podjęcie szybkich i racjonalnych decyzji zakupowych. Ponadto opinia wystawiona w Twoim sklepie sprawi, że klient nie będzie szukał już innych platform zakupowych, by dokonać ostatecznego zakupu. Zostanie już na Twojej stronie i tu sfinalizuje transakcję.

Oczywiście można skorzystać też z gotowych narzędzi, np. zintegrować swój e-sklep z serwisem opiniotwórczym, choć tańszym narzędziem pozostaje skorzystanie z gotowego systemu zbierania opinii od klientów, którzy dokonali zakupów w Twoim sklepie. 

Na rynku jest wiele różnych rozwiązań, w tym Rzetelna Opinia. Zbiera ona niezależne opinie, które są widoczne na stronie Twojego e-sklepu. Daje możliwość natychmiastowego reagowania w przypadku negatywnych opinii. Pozwala być w bezpośrednim kontakcie z klientami, co buduje Twoją wiarygodność i autentyczność opinii w Twoim sklepie. A to dziś przecież najważniejsza i najcenniejsza cecha opinii online.

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: