nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Rzetelny Blog - strona 5

  • Artykuł Sklepy internetowe zapłacą podatek obrotowy?

    Sklepy internetowe zapłacą podatek obrotowy?

    Data: 21 stycznia 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Jak pokazują dane, do których dotarła „Rzeczpospolita", rząd ma zamiar nałożyć obowiązek płacenia podatku obrotowego na około 20 tys. działających w Polsce e-sklepów. Początkowo podatkiem obrotowym miała być objęta jedynie tradycyjna sprzedaż, ale plany te uległy zmianie.

    więcej
  • Artykuł Bezpłatne smsy, prezenty i kuszące oferty – czy naprawdę nic nie kosztują?

    Bezpłatne smsy, prezenty i kuszące oferty – czy naprawdę nic nie kosztują?

    Data: 19 stycznia 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Wyślij sms, przetestuj za darmo, odbierz prezent – takiego rodzaju oferty widnieją na wielu witrynach internetowych. Jak sią okazuje – korzystając z nich nieostrożnie i bez namysłu, narażamy się na niespodziewane koszty. O czym powinniśmy pamiętać i jak postępować, kiedy mamy do czynieni z takimi serwisami? Jak radzić sobie na rynku pozornie darmowych produktów i usług?

    więcej
  • Artykuł Czy możemy już mówić o erze smartfonowych zakupów?

    Czy możemy już mówić o erze smartfonowych zakupów?

    Data: 14 stycznia 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Jak wynika z badania „M-commerce. Kupuję mobilnie” już 25 proc. respondentów wykorzystuje swój smartfon do tego, aby dokonać transakcji zakupowej, a 12 proc. robi to z pomocą tabletu. Eksperci przewidują, że duży wzrost m-commerce dopiero nastąpi.

    więcej
  • Artykuł Nowa unijna platforma do rozstrzygania konsumenckich sporów transgranicznych

    Nowa unijna platforma do rozstrzygania konsumenckich sporów transgranicznych

    Data: 13 stycznia 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Od 9 stycznia 2016 r. wszystkie kraje członkowskie UE obowiązuje rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich. Internetowa platforma ODR (Online Dispute Resolution), która umożliwi konsumentom i sprzedawcom w UE zgłaszanie sporów dotyczących zakupów internetowych, zacznie funkcjonować dopiero od 15 lutego 2016 r.

    więcej
  • Artykuł Zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny – jak z nim postępować i przestrzegać przy tym prawa?

    Zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny – jak z nim postępować i przestrzegać przy tym prawa?

    Data: 12 stycznia 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Spalone lampki, świetlówki, sprzęt AGD i inne urządzenia – w większości przypadków, kiedy się zużyją lądują w koszach na śmieci. Czy zdajemy sobie sprawę z tego, że nie jest to działanie właściwe?

    więcej
  • Artykuł UOKiK: aktualizacja wyjaśnień dotyczących metod i sposobów ustalania kar dla firm

    UOKiK: aktualizacja wyjaśnień dotyczących metod i sposobów ustalania kar dla firm

    Data: 05 stycznia 2016 Autor: Anna Stępniewska

    W następstwie modernizacji i zmian przepisów ustawy odnoszącej się do ochrony konkurencji i konsumentów, UOKiK zaktualizował wyjaśnienia dotyczące metod i sposobów ustalania kar pieniężnych otrzymywanych za posuwanie się do działań i praktyk ograniczających konkurencję związanych z naruszeniem art.6 lub 9 ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów lub art.101 i 102 Traktatu o funkcjonowaniu UE. Co powinniśmy wiedzieć w tym temacie?

    więcej
Bezpłatny audyt regulaminu