Boom na globalnym rynku oprogramowania e-commerce. Musisz to wiedzieć
Jak wynika z badania Fact.MR, globalny transgraniczny rynek oprogramowania e-commerce wzrośnie czterokrotnie do 2032 roku przez intensywną globalizację i zanikanie granic geograficznych. Co to oznacza dla Twojego biznesu?
Konsumenci będą kupować za granicą
Irlandzki dostawca konsorcjalnych i niestandardowych raportów z badań rynkowych czy analiz biznesowych z różnych branż — Fact.MR — zrealizował ciekawe badanie dotyczące stosowania w e-commerce globalnych rozwiązań jeśli chodzi o oprogramowania ułatwiające funkcjonowanie w branży. Okazuje się bowiem, że wraz ze zmniejszającymi się granicami geograficznymi konsumenci na całym świecie coraz częściej (a trend będzie się nadal rozwijał) poszukują produktów i usług wyprodukowanych lub montowanych za granicą, głównie z powodu niedostępności wspomnianego towaru w przestrzeni krajowej.
Jaki wpływ na e-commerce ma inflacja? Część pierwszaMonika Świetlińska
W związku z tym oczekuje się znacznego wzrostu popularności transgranicznego oprogramowania e-commerce wśród czołowych dostawców usług w nadchodzących latach
Rynek oprogramowania do handlu transgranicznego rozwija się
Według badania Fact.MR, globalny rynek oprogramowania do handlu transgranicznego wzrośnie o 15,2% w latach 2022-2032. Szacuje się, że w 2032 roku rynek będzie wyceniony na 11,6 mld dolarów. Co więcej, będziemy mieć do czynienia z nagłym wzrostem liczby transakcji handlu elektronicznego, a co za tym idzie rynek transgranicznych platform handlu elektronicznego wzrośnie w imponujący sposób.
Od 2015 do 2021 r. branża odnotowała godny uwagi wzrost, odnotowując wartość średniego rocznego wzrostu na poziomie 17,8% i zamykając się na poziomie 2,4 mld dolarów.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Ponadto popyt na oprogramowanie w chmurze wzrósł szczególnie w ciągu ostatnich kilku lat, biorąc pod uwagę zwiększoną migrację działalności biznesowej do przestrzeni wirtualnej. Było to możliwe zwłaszcza po wybuchu koronawirusa. Bazując na doświadczeniu pandemii, główni detaliści, w tym Amazon, podwoili postęp technologiczny, co pomogło im utrzymać strumienie przychodów.
Przyszłość globalnego e-commerce
W najbliższych latach dominować może koncepcja gospodarki cyfrowej — biznes cały czas rozwija swoje możliwości i wzmacnia swoją obecność w sieci, a ponieważ globalizacja wciąż nabiera tempa, granice geograficzne w bardzo dużym stopniu zacierają się, transgraniczny handel elektroniczny staje się rzeczywistością.
Jak poradzić sobie z wysokim współczynnikiem odrzuceń w sklepie online?Monika Świetlińska
Jak podaje raport badania Fact.MR, szacuje się, że już ponad 70% osób w wieku produkcyjnym jest zaangażowanych w procesy zakupowe B2B, co prowadzi do globalnych przepływów płatności, które w 2022 r. sięgną 156 bilionów dolarów. Transgraniczny handel elektroniczny jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu elektronicznego.
Są przypuszczenia, że do końca tego roku globalny handel elektroniczny prawdopodobnie przekroczy 5 bilionów dolarów, a w kolejnych latach liczba ta jeszcze pójdzie w górę.
Przyszłość globalnego oprogramowania dla e-commerce
Perspektywy dla transgranicznego oprogramowania do handlu elektronicznego będą jeszcze większe, otwierając nowe możliwości rozwoju. Z raportu wynika, że zaledwie 18% sprzedaży pochodziło z zakupów online w 2020 roku., a do 2022 roku. oczekuje się, że osiągnie 21%, co stanowi wzrost o 17,9%. Wśród wszystkich regionów geograficznych Chiny nadal dominują na globalnym rynku e-commerce, reprezentując ponad połowę całej sprzedaży detalicznej na całym świecie.
zobacz dlaczego i jak możemy pomócPolityka prywatności to ważny dokument
Na wzrost transgranicznego oprogramowania do handlu elektronicznego będzie mieć wpływ i już ma stały wzrost konsumentów korzystających z mediów społecznościowych. Badania pokazują, że są oni bardziej skłonni do zakupów po obejrzeniu produktu w social media. Platformy mediów społecznościowych, w tym Facebook czy Instagram, zapewniają wygodne zakupy bezpośrednio za pomocą ich witryn lub aplikacji. Co warte odnotowania, to fakt, że czołowe platformy, takie jak Amazon, E-Bay czy Alibaba, współpracują z największymi mediami społecznościowymi, by umocnić swoje wpływy w dziedzinie transgranicznego oprogramowania do handlu elektronicznego.
Rozwój w skali światowej
Poszukiwanie nowych obszarów geograficznych, współpraca z agencjami rządowymi lub dostawcami usług oraz inicjatywy rebrandingu to niektóre z głównych strategii przyjętych przez czołowych dostawców usług transgranicznego handlu elektronicznego.
Ostatni rok przyniósł znaczące zmiany na rynku, które wpływają na rozwój transgranicznego handlu elektronicznego.
Jak rewolucja w plikach cookies wpłynie na sprzedaż?Monika Świetlińska
I tak, na przykład, w maju 2021 roku Flow Commerce Inc. wprowadziła nową identyfikację wizualną, aby lepiej wspierać rozwój transgranicznego e-commerce. Ta inicjatywa rebrandingu odzwierciedla pozycję firmy jako wiodącego dostawcy elastycznych i bezproblemowych, transgranicznych doświadczeń e-commerce dla międzynarodowych klientów.
Od kwietnia 2022 roku Zonos zawarł umowę z US Postal Service, aby rozszerzyć swoje usługi międzynarodowe, wykorzystując skalowalną technologię firmy w celu uproszczenia handlu międzynarodowego. Interfejsy API Zonos zapewnią usługom USPS nowe funkcje do obliczania cen celnych i podatkowych.
Anchanto Services Sp. Ltd. wkroczyła na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich w maju 2022 roku jako inicjacja do rozszerzenia i umocnienia swojej pozycji jako wiodącego dostawcy usług e-commerce na Bliskim Wschodzie. Firma nawiązała współpracę z Logistics Executive Group i otworzyła biuro wspierające ekspansję w świecie arabskim.
A oto kluczowi gracze na światowym rynku oprogramowania e-commerce:
- Zonos
- Flow Commerce Inc.
- Glopal
- Anchanto Services Sp. Sp. z o.o.
- Grupa OpenCommerce
- aCommerce
- WiseTech na całym świecie
- FedEx Corporation
- FlavourCloud
Ćwierć miliona e-sklepów na polskim rynku. Liczby te wciąż rosnąMonika Świetlińska
Najważniejsze wnioski z badania rynku oprogramowania e-commerce:
- Czterokrotny ponadgraniczny wzrost rynku e-commerce czterokrotnie do 2032 roku.
- Dzięki wdrożeniu, opartemu na chmurze, transgraniczne oprogramowanie e-commerce rozwinie się o 15,1%.
- Duże przedsiębiorstwa mają być głównym obszarem zastosowań dla transgranicznego oprogramowania e-commerce, rosnąc w tempie ponad 15% (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu)
- Stany Zjednoczone staną się najbardziej wydajnym rynkiem, oczekuje się, że rozwinie się o 14,6% (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu)
- Chiny wygenerują wzrost o wartości 587 mln dolarów w latach 2022-2032.
- Wielka Brytania, Korea Południowa i Japonia zarejestrują wartości rynkowe odpowiednio 505,3 mln, 386,3 mln i 649 mln dolarów.