Czy SEO ma wpływ na e-sprzedaż?

Zdecydowana większość przedsiębiorców wie, że optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek może im pomóc w zwiększeniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie — w przyciągnięciu klientów do e-sklepów. Są jednak i ci, którzy nie wiedzą, jak skutecznie wykorzystać SEO w swojej działalności. Poznaj 4 powody, dla których warto zainwestować w optymalizację dla wyszukiwarek internetowych.

Czy SEO ma wpływ na e-sprzedaż?
Monika Świetlińska 22 grudnia 2022

Search Engine Optimization, obok wielu innych czynników (cena, jakość produktu, doświadczenie użytkowników z witryną) może mieć znaczący wpływ na e-sprzedaż. 

Pokrótce, to proces optymalizacji strony internetowej, na przykład sklepu internetowego, w celu uzyskania lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. A to może prowadzić do większego ruchu na stronie i większej liczby potencjalnych klientów. Co za tym idzie — do potencjalnie większej liczby sprzedaży. SEO może również pomóc w budowaniu zaufania do marki i zwiększeniu widoczności wśród klientów.

W jaki sposób SEO może wpływać na e-sprzedaż?

Oto kilka przykładów, jak dobrze zoptymalizowana strona internetowa może mieć realny wpływ na e-sprzedaż: 

Pozycjonowanie stron. Na czym polega?Pozycjonowanie stron. Na czym polega?Rafał Stępniewski

    1. Poprawia widoczność w wynikach wyszukiwania. Właściwie dopracowana pod kątem SEO strona internetowa może być lepiej widoczna w wyszukiwarce, co może prowadzić do większej liczby wejść na stronę i potencjalnie większej liczby sprzedaży.
    2. Pomaga w budowaniu zaufania do marki. Jeśli strona www jest dobrze zoptymalizowana, buduje ona wiarygodność i zaufanie do marki poprzez wyświetlanie wysokiej jakości treści i dobrze zaprojektowanej witryny. 
      1. Wpływa na pozytywne doświadczenia użytkowników poprzez optymalizację szybkości ładowania witryny, poprawę nawigacji i inne elementy projektowe. To z kolei może przyczynić się do zwiększenia zaufania i lojalności klientów.
        1. Pomaga w zwiększeniu liczby konwersji odwiedzających e-sklep klientów choćby poprzez dostosowywanie go do potrzeb użytkowników.

        Poprawienie widoczności w wynikach wyszukiwania

        Wyszukiwarki korzystają z algorytmów, które są odpowiedzialne za indeksowanie i wyświetlanie stron w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek (SEO) polega na dostosowaniu jej treści i struktury tak, aby była bardziej przyjazna dla tych algorytmów i lepiej odpowiadała na potrzeby użytkowników.

        Istnieje wiele elementów, które mogą mieć wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

          Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

          zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

          • Treść: Wyszukiwarki cenią sobie strony z unikalnymi i wartościowymi treściami. Dlatego ważne jest, aby treść na stronie była zgodna z zapytaniami użytkowników i odpowiadała na ich potrzeby.
          • Meta tagi: to małe fragmenty kodu HTML, które znajdują się w nagłówku strony i służą do opisania jej zawartości. Meta tagi takie jak tytuł i opis są ważnymi elementami, które mogą wpływać na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
            • Linkowanie wewnętrzne: Linkowanie wewnętrzne to odnośniki z jednej strony na inną stronę w obrębie tej samej witryny. Linkowanie wewnętrzne może pomóc wyszukiwarkom w zrozumieniu struktury witryny i lepszym indeksowaniu jej stron.
              • Linkowanie zewnętrzne: Linkowanie zewnętrzne to odnośniki z innych stron internetowych do strony. Linki z innych stron są ważnym sygnałem dla wyszukiwarek, które mogą wskazywać na jej wartość i autorytet.

                Budowanie zaufania do marki

                Wysokiej jakości treści i dobrze zaprojektowana witryna budzą pozytywne doświadczenia klientów, zapewniają autentyczność i rzetelne podejście do biznesu. Bo w końcu chodzi przecież nie tylko o algorytmy, ale i o tych, którzy docelowo mają korzystać ze sklepu.

                Tworzysz profile klientów w programie lojalnościowym?Tworzysz profile klientów w programie lojalnościowym?Monika Świetlińska

                W jaki sposób SEO może wpływać na budowanie zaufania do marki?

                  • Przez wysokiej jakości treści. Dobrze napisana i wartościowa treść dostarczy użytkownikom informacji, które mogą być dla nich przydatne, których poszukują. Wysokiej jakości treści mogą również pomóc w pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania i zwiększeniu jej widoczności.
                  • Przez poprawę doświadczenia użytkowników. Jeśli użytkownicy będą zadowoleni z korzystania z witryny, będą też bardziej skłonni do powrotu i polecenia jej innym.
                  • Przez poprawę nawigacji. Dobra nawigacja umożliwia użytkownikom łatwe i intuicyjne poruszanie się po witrynie. To z kolei może przyczynić się również do wzrostu lojalności klientów.
                  • Przez poprawę bezpieczeństwa, co ma w obecnych czasach szczególne znaczenie. Stosowanie protokołów szyfrowania (np. SSL) i innych środków zabezpieczających może wpłynąć na poczucie bezpieczeństwa podczas korzystania z witryny. A im klient czuje się bezpieczniej, tym ma większe zaufanie do marki która to bezpieczeństwo zapewnia.

                  Doświadczenia klientów

                  Optymalizacja szybkości ładowania, nawigacji i innych elementów projektowych strony internetowej poprawi doświadczenia użytkowników. W jaki konkretnie sposób?

                    Polityka prywatności to ważny dokument

                    zobacz dlaczego i jak możemy pomóc

                    • Szybkość ładowania. Strony, które ładują się szybko, są bardziej atrakcyjne dla użytkowników i mogą przyczynić się do wzrostu lojalności klientów. Jeśli strona działa szybko, zadowoleni użytkownicy chętnie z niej korzystają. Istnieje wiele czynników, które wpływają na szybkość działania strony internetowej. Niektóre z nich to: wielkość plików strony (np. obrazki, skrypty), liczba żądań sieciowych wysyłanych przez stronę, skomplikowanie kodu strony czy obciążenie serwera.
                    • Dobra nawigacja umożliwia łatwe i intuicyjne poruszanie się po witrynie, co pomaga w szybkim znalezieniu tego, czego klienci właśnie szukają. Zwiększa czytelność i użyteczność strony. Powinna również być spójna z całą strukturą strony, aby użytkownicy mogli łatwo przemieszczać się po różnych sekcjach strony.
                    • Dobrze zaprojektowana strona zapewni atrakcyjny i przyjazny dla użytkownika wygląd.
                    • Dostosowanie do urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania stron internetowych, zatem dostosowanie do nich strony internetowej umożliwi klientom łatwe i wygodne korzystanie z witryny na różnych urządzeniach.

                    Wyższa konwersja

                    Poprawienie widoczności strony w wyszukiwarkach może zwiększyć ruch na stronie i tym samym zwiększyć szansę na konwersję, czyli na dokonanie przez użytkownika określonej akcji (np. zakupu, wypełnienia formularza, zapisania się na newsletter itp.). Wyższa konwersja może być wynikiem dostosowywania strony do potrzeb użytkowników. Można to osiągnąć chociażby przez wspomnianą już dobrze dobraną i unikalną treść.

                    Czy ten artykuł był przydatny?

                    Udostępnij: