Ile kosztuje regulamin sklepu internetowego?

Dobry, precyzyjny i zgodny z literą prawa regulamin to dla sklepów internetowych sprawa priorytetowa. Jego brak nie tylko będzie wyglądał nieprofesjonalnie, ale też może wywołać wiele problemów natury formalno-prawnej. Jest to główna przyczyna, dla której warto jak najszybciej stworzyć możliwie jak najbardziej precyzyjny zbiór zasad, jakie obowiązują w naszym e-sklepie.

Ile kosztuje regulamin sklepu internetowego?

Rafał Stępniewski

14 stycznia 2021

Nieznajomość prawa szkodzi

Na skutek wielu obowiązków natury prawnej, jakie wymusza na przedsiębiorcach zarówno nasz rząd, jak i Unia Europejska, stworzenie dobrego, w pełni zgodnego z literą prawa, regulaminu to spore wyzwanie, które czasem może wymagać konsultacji z profesjonalistami.

Obowiązuje nas między innymi szereg zapisów, jakie definiują ustawy o handlu drogą elektroniczną, w tym ta najważniejsza — z 30.05.2014 roku. Przedsiębiorca musi dokładnie wskazać ich zakres oraz rodzaj. Sprzedający jest też zobligowany do udzielenia informacji o warunkach technicznych, jakie są niezbędne do świadczenia usług. 

Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, umowa zawarta na odległość w pewnych okolicznościach może zostać rozwiązana. Wzmianka o tym także powinna znaleźć się w regulaminie. Poza tym, jeśli towar nie spełni oczekiwań klienta, musimy w pełni, tak dokładnie, jak to możliwe, opisać zasady reklamacji oraz całej procedury z tym związanej. 

Blog w sklepie internetowym. Jak to zrobić? Podstawowe informacjeBlog w sklepie internetowym. Jak to zrobić? Podstawowe informacje Rafał Stępniewski

Należy poinformować klientów naszego sklepu o tym, w jakiej walucie rozliczane są transakcje oraz czy podana kwota jest wartością ostateczną, czy też doliczane są do niej jakieś inne składowe, które mogłoby ją zawyżyć. Wykazujemy też pośredników płatności, jeśli nasz sklep takich posiada. 

Przetwarzanie danych klientów

RODO to bardzo ważne oręże, jakie w swojej dłoni mają nasi klienci. Definiuje ono niemal cały zakres działania sklepu. Mimo że wciąż jest ono bagatelizowane i porównywane do polityki cookies, którą — notabene — także musimy mieć wdrożoną, to jego rola jest o wiele ważniejsza. 

Zasady przetwarzania danych dotyczą nie tylko zamówień, ale wpływają też na konstrukcję newslettera czy — patrząc szerzej — subskrypcji, do jakich klient może dołączyć. Musimy precyzyjnie wyjaśnić, po co zbieramy konkretne dane oraz co z nimi robimy.

Ważne jest nie tylko dokładne opisanie tych wszystkich zasad „na papierze”, ale i wprowadzenie ich w życie. Klient może w każdej chwili zażądać dokładnych informacji na temat tego, jakie dane o nim przetwarzamy. Jeśli nieprawidłowo przechowujemy pliki z kluczowymi informacjami — na przykład o adresach wysyłki — to wręcz prosimy się o wysoką karę od Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W Polsce już kilkakrotnie nałożono grzywny w wysokości przekraczającej ponad milion złotych. Pokazuje to dość dobrze, że nie warto ryzykować. 

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Czy można kupić regulamin e-sklepu?

Można, jednak specjaliści prawa cyfrowego stanowczo odradzają kupowanie tak zwanych gotowców. Dobry regulamin to taki, który jest pisany idealnie pod danego klienta i specyfikę jego branży. Taki indywidualnie napisany regulamin można zamówić na www.rzetelnyregulamin.pl Jeśli nie wiemy, jak samodzielnie skonstruować odpowiednie zapisy, lepiej zlecić to fachowcom. Ich cena na pewno będzie o wiele niższa niż potencjalne odszkodowanie, jakie musielibyśmy zapłacić w razie usterki czy włamania. 

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: