Jak sprzedać sklep internetowy?
Biznes nie idzie? Czasem, zamiast dokładać z prywatnych pieniędzy do pomysłu, który w naszej opinii i tak nie będzie rentowny, lepszym pomysłem jest sprzedaż. Jak się do niej przygotować, by uzyskać jak najwyższą kwotę?
Rozpocznij od porządków
Pod wieloma względami sprzedaż sklepu internetowego można przyrównać to transakcji, gdzie pierwsze skrzypce gra samochód, jakim obecnie jeździmy. Jeśli chcemy uzyskać dobrą cenę, to wcześniej zabieramy go na przegląd, czyścimy, upewniamy się, że mamy komplet dokumentów i dopiero potem przygotowujemy ofertę.
Podobne zasady obowiązują w sieci. Jeśli chcemy zarobić, musimy zapewnić kupującemu towar możliwie wysokiej jakości. Gdy ten trafi na nasze ogłoszenie, kliknie linka, a jego oczom ukaże się chaotyczny, nieprzemyślany serwis z wieloma błędami i pustymi pozycjami, zainteresowany może się rozmyślić.
Upewnijmy się, że nasz sklep internetowy ma działający certyfikat SSL. Można go wygenerować za darmo w kilka minut. Przykładem takiego rozwiązania jest na przykład moduł Lets Encrypt. Sklep działający on-line z założenia stawia na bezpieczeństwo danych użytkownika, a taki certyfikat to absolutny must-have.
Zgodność z przepisami i smartfonami
Nie aktualizowaliśmy naszego e-sklepu od pewnego czasu, a teraz kusi nas jego sprzedaż? Upewnijmy się, że portal ma swoją własną politykę RODO, regulamin oraz że jest w pełni kompatybilny z przeglądarkami, które działają w widoku mobilnym.
Szacuje się, że w Polsce około 70% internautów surfuje po internecie z telefonów komórkowych. Jeśli strona nie będzie dobrze wyświetlać się na smartfonie, to potencjalny kupujący doskonale wie o tym, że traci wielu zainteresowanych klientów, a na dodatek sam będzie musiał ponieść koszta zoptymalizowania serwisu.
Ceny sugerowane. Czy trzeba się do nich stosować? Rafał Stępniewski
Za sprawą pandemii koronawirusa, transakcje on-line rozkwitły. Od kilku miesięcy sprzedaż w internecie stale rośnie, bijąc przy tym kolejne rekordy. Dobry e-sklep powinien być przygotowany na tę rewolucję. Zautomatyzowana procedura sprzedaży czy wsparcie dla serwisów pośredniczących, które znacznie przyspieszają księgowanie gotówki oraz wysyłkę towaru to bardzo duży atut, który warto mieć po swojej stronie.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Wyceń swój sklep uczciwie i pamiętaj o umowie!
Jeśli uważasz, że serwis, jaki stworzyłeś, jest wart 10 tysięcy złotych, ale nie wiesz, czy masz rację, skorzystaj z usług pośrednika. Przeanalizuje on najważniejsze elementy wchodzące w jego skład, a następnie poinformuje Cię o tym, jaka kwota może pojawić się na stole w toku rozmów. Zapewni Ci to możliwość szybkiego usunięcia zauważonych niedociągnięć, co wpłynie na wzrost kwoty możliwej do uzyskania.
Jeśli w toku negocjacji cenowych spotkacie się z kupującym pośrodku i uznacie, że cena jest dla Was satysfakcjonująca, sporządźcie dokładną, możliwie jak najbardziej precyzyjną umowę. Niech zawiera ona nie tylko dane sprzedającego i kupującego, ale i pełen przedmiot transakcji, by nagle nie okazało się, że jedna ze stron została na tych pozornie niewiele znaczących kwestiach mocno poszkodowana.