Najlepsze sklepy internetowe 2020. Gratujemy naszym Klientom!

Klienci wskazali najlepszą dziesiątkę sklepów internetowych w Polsce. Jakie sklepy znalazły się w tegorocznym rankingu Opineo.pl? 

Najlepsze sklepy internetowe 2020. Gratujemy naszym Klientom!

Dorota Kraskowska

26 października 2020

Rok 2020 jest przełomowy dla światowej i polskiej branży e-commerce. Pandemia COVID-19 przeniosła handel do sieci i w znacznym stopniu zmieniła preferencje zakupowe konsumentów. Zmianę spowodowała m.in. przymusowa izolacja Polaków, którzy nagle musieli zaadaptować się do całkowicie nowych realiów. Klienci, którzy do tej pory wybierali wyłącznie tradycyjne sklepy, po raz pierwszy robili zakupy w internecie, więcej osób zaczęło korzystać z płatności bezgotówkowych. Obecnie sklepy stacjonarne przeżywają potężny kryzys, dlatego wielu przedsiębiorców planujących dopiero w nieokreślonej przyszłości wejście w e-commerce, błyskawicznie przeniosło sprzedaż do internetu, nie czekając na kolejny lockdown. 

Obecnie prawie 20 mln Polaków robi zakupy w internecie, a za 2 lata do tego grona dołączy kolejny milion klientów. Z danych Gemiusa i IAB wynika, że wartość rynku e-commerce w Polsce w 2020 roku wyniesie ponad 70 mld zł. W ciągu najbliższych 2-3 lat udział e-commerce w ogólnym handlu detalicznym w Polsce wzrośnie do 10 proc. 

Jak powstaje ranking sklepów internetowych?

To już 11 edycja badania opinii klientów sklepów internetowych w Polsce. Ranking Opineo.pl powstaje od 2010 roku. Wszystkie edycje badania opierają się na tej samej metodologii, co pozwala na zachowanie porównywalności ocen. W tym roku zwycięzców wybrano spośród 17,5 mln opinii na temat sklepów, produktów i usług. Klienci po zrealizowanych transakcjach wystawiają opinię w serwisie Opineo.pl. Oceniają szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki. Deklarują również, czy poleciliby swoim znajomym zakupy w tym konkretnym sklepie internetowym. 

Najlepsze sklepy internetowe 2020

Pandemia COVID-19 przyniosła liczne zmiany w rankingu Opineo – wiele sklepów z poprzednich edycji rankingu nie poradziło sobie z rosnącym popytem, ale część doskonale wykorzystała swoją szansę. W rankingu pojawiło się także dużo nowych marek. Dla branży e-commerce czas pandemii okazał się okresem dynamicznego rozwoju. Jak czytamy w raporcie “dla okresu COVID mówimy o 40-procentowym wzroście względem standardowego przyrostu liczby sklepów”. 

GUS podaje, że udział kanału online w sprzedaży detalicznej wzrósł z 5,6 proc. w styczniu 2020 do prawie 12 proc. w kwietniu 2020. Pandemia przyspieszyła rozwój handlu w sieci w Polsce prawie dwukrotnie. Organizacji eCommerce Europe szacuje, że w 2020 roku branża handlu w sieci urośnie w naszym kraju o ponad 30 proc. 

W pierwszej dziesiątce najwyżej ocenianych sklepów w 2020 roku (bez względu na specjalizację) znalazły się następujące marki:

  1. Laur Opineo.pl powędrował w tym roku do sklepu North.pl (elektronika) — średnia ocen: 4.9430. W poprzednich dwóch edycjach sklep znalazł się na 2 i 3 miejscu, w tym roku prześcignął dotychczasowego lidera rankingu aż o 20 punktów. Zwycięzca może pochwalić się wskaźnikiem poleceń na poziomie 100 proc. Sklep pozyskał ponad 90 tysięcy nowych opinii zdobytych w ciągu roku.  

  2. Eobuwie.com.pl  (obuwie) — średnia ocen: 4.9184

  3. Sklep.sfd.pl (zdrowie i uroda — suplementy i odżywki) — średnia ocen: 4.9272

  4. Ezebra.pl 4.8479 (zdrowie i uroda) — średnia ocen 4.8479

  5. Taniaksiazka.pl (książki) — średnia ocen: 4.8240

  6. Swiatksiazki.pl (książki) — średnia ocen: 4.8679

  7. Bonito.pl (książki) — średnia ocen: 4.8687

  8. Hairstore.pl (zdrowie i uroda) — średnia ocen: 4.8761

  9. Notino.pl (zdrowie i uroda) — średnia ocen: 4.9437

  10. Oponeo.pl (motoryzacja) — średnia ocen: 4.885

Najlepsze sklepy w poszczególnych 15 kategoriach

Sklepy konkurowały ze sobą w 15 kategoriach. Aby dostać się do pierwszej dziesiątki najlepszych sklepów internetowych, trzeba było zdobyć średnią ocen nie niższą niż 4,8 punktu, aby stanąć na podium – trzeba wykazać się średnią ocen ponad 4,9. 

1. Artykuły zoologiczne

1 miejsce — Zooart.com.pl

2 miejsce — Apetete.pl

3 miejsce — Krakvet.p

2. Biuro

1 miejsce — Kartony24.eu

2 miejsce — Biurowi.pl

3 miejsce — Niszczarki.org

3. Dla dzieci

1 miejsce — Elfi.pl

2 miejsce — Manito.pl

3 miejsce — Humbi.pl

4. Dom i wnętrze (nowa kategoria)

1 miejsce — lazienka.pl

2 miejsce — Brw.pl

3 miejsce — Porcelana24.pl

5. Elektronika

1 miejsce — North.pl

2 miejsce — X-kom.pl

3 miejsce — Amso.pl

6. Książki

1 miejsce — Taniaksiazka.pl

2 miejsce — Swiatksiazki.pl

3 miejsce — Bonito.pl

7. Militaria

1 miejsce — Gunfire.com/pl

2 miejsce — Balistas.pl

3 miejsce — Sortmund.pl

8. Motoryzacja

1 miejsce — Oponeo.pl

2 miejsce — Gmoto.pl

3 miejsce — Iparts.pl

9. Odzież i obuwie

1 miejsce — Eobuwie.com/pl

2 miejsce — Ombre.pl

3 miejsce — Panitorbalska.pl

10. Ogród (nowa kategoria)

1 miejsce — Rolmarket.pl

2 miejsce — Ogrodosfera.pl

3 miejsce — Drzewkaowocowe24.pl

11. Sport

1 miejsce — R-gol.com

2 miejsce — Outdoorzy.pl

3 miejsce — Centrumrowerowe.pl

12. Zdrowie i uroda

1 miejsce — Sklep.sfd.pl

2 miejsce — Ezebra.pl

3 miejsce — Hairstore.pl

13. Zegarki i biżuteria

1 miejsce — Zegarek.net

2 miejsce — Brasty.pl

3 miejsce — Kaktus24.p

14. Żywność 

1 miejsce — Krukam.pl

2 miejsce — Olini.pl

3 miejsce — Sklep.brat.pl

15. Debiuty

1 miejsce — Elfi.pl

2 miejsce — Cocopanda.pl

3 miejsce — Tuszyte.pl

Sklepy internetowe, które zajęły pozycje od 4 do 10 dostępne TUTAJ.

W tegorocznym rankingu najlepszych sklepów internetowych w Polsce znaleźli się również nasi Klienci:

Spizarnia.schroniskosmakow.pl 7. miejsce w kategorii Żywność
Gunfire.com/pl 1. miejsce w kategorii Militaria          
Bron.pl 10. miejsce w kategorii Militaria                   
Sklep.sfd.pl 1. miejsce w kategorii Zdrowie i uroda
Emako.pl  6. miejsce w kategoria Dom i wnętrze
Serdecznie gratulujemy!

Co oznacza pojęcie “przeciętny konsument”?Co oznacza pojęcie “przeciętny konsument”? Dorota Kraskowska

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: