Program lojalnościowy e-sklepu. Czy ma sens? O czym musisz pamiętać?

Każdy sprzedawca chce mieć lojalnych, powracających klientów. W taki sposób buduje się stabilny biznes. Zastanawiasz się, w jaki sposób zachęcić do stałych zakupów w Twoim sklepie internetowym? Pomyśl o programie lojalnościowym! W tym tekście znajdziesz informacje, o czym musisz pamiętać podczas jego tworzenia. 

Program lojalnościowy e-sklepu. Czy ma sens? O czym musisz pamiętać?
Anna Petynia-Kawa 18 listopada 2022

Program lojalnościowy — co to jest? 

Program lojalnościowy jest elementem strategii marketingowej, jaką założy firma. Najprościej rzecz ujmując, ma on przywiązać klienta do naszego sklepu. Sprawi, że zwykły klient, który trafia do nas przez przypadek, będzie stałym, chętnie wracającym do naszego e-sklepu klientem. 

Regulamin aplikacji mobilnej — czy każdy e-sklep musi go mieć?Regulamin aplikacji mobilnej — czy każdy e-sklep musi go mieć?Monika Świetlińska

Konsumenci chętnie uczestniczą w programach lojalnościowych, ponieważ zyskują na tym różne benefity. Zasady programu lojalnościowego mogą być różne, najczęściej zbiera się punkty za zamówienia. Lojalni klienci otrzymują czasami darmowy produkt, zniżkę na kolejne zakupy, możliwość kupna określonego towaru w specjalnej, obniżonej cenie. Możliwości jest naprawdę dużo! 

Jakie korzyści daje wprowadzenie programu lojalnościowego? 

Wprowadzenie do regulaminu sklepu i sprzedaży programu lojalnościowego to szereg korzyści dla sklepu internetowego. Przede wszystkim dobry program lojalnościowy: 

    Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

    zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

    • pomaga pozyskać lojalnego klienta, 
    • wspiera zaangażowanie klienta w kupowanie, 
      • generuje średnią wyższą wartość koszyka u klienta, 
        • daje lepszą konwersję sklepu online, co wpływa na jego pozycjonowanie w wyszukiwarkach, 
          • pozwala na większe zaangażowanie klientów w dodawanie recenzji, zapisy do newslettera w zamian za punkty, 
            • wspiera sprzedaż przez punktową bonifikatę za polecenie sklepu znajomym. 

              Formy programu lojalnościowego

              Jest wiele form programów lojalnościowych. Najczęściej sklepy wybierają jedną z poniższych: 

                • program subskrypcyjny — usługi lub produkty sprzedawane w niższej cenie w formie abonamentu kwartalnego, półrocznego lub rocznego, 
                • program punktowy - za każde zakupy klient otrzymuje określoną liczbę punktów, to najczęstsza forma programów lojalnościowych, 
                  • program postępu - często wybierany w szkołach językowych, sklepach z produktami, czy szkoleniach online. Zakupy sprawiają, że nasz poziom wzrasta i mamy dostęp do nowych produktów, 
                    • program płatny - użytkownicy płacą za uczestnictwo w nim, co pozwala na korzystanie z dodatkowych benefitów,
                      • program poziomów - uczestnicy otrzymują za zakupy punkty, osiągając kolejne poziomy. Im wyższy stopień, tym więcej benefitów,
                        • program charytatywny - część lub całość punktów, które konsument uzyskał w programie może przekazać na pomoc konkretnej organizacji pożytku publicznego/akcję charytatywną.  

                          Regulamin programu lojalnościowego — czy jest konieczny? 

                          Przy jego tworzeniu musisz przede wszystkim pamiętać o klarownym regulaminie programu lojalnościowego. Wielu właścicieli sklepów internetowych bagatelizuje przygotowanie regulaminu programu lojalnościowego sklepu internetowego. To ogromny błąd! 

                          Nowe przepisy dla e-commerce od 2023 roku. Na jakie zmiany musisz się przygotować?Nowe przepisy dla e-commerce od 2023 roku. Na jakie zmiany musisz się przygotować?Monika Świetlińska

                          W regulaminie określamy wszystkie zasady działania programu lojalnościowego dla naszych klientów. Powinien on zawierać definicje, postanowienia ogólne, zasady użycia benefitów, które określa, zmiany w regulaminie, postępowanie reklamacyjne i zasady przetwarzania danych osobowych. 

                          Dobrze przygotowany dokument regulaminu przede wszystkim chroni Twój sklep przed nieuczciwym konsumentem. Warto w tym zakresie skorzystać z pomocy specjalisty. Dzięki współpracy z doświadczonym prawnikiem masz 100% pewności, że Twój dokument nie będzie budził wątpliwości i zapewni zarówno Tobie, jak i Twoim klientom bezpieczeństwo i klarowność zawieranych transakcji. 

                          Czy ten artykuł był przydatny?

                          Udostępnij: