Rewolucja e-commerce według... ONZ. Tańsze paczki międzynarodowe

Organizacja Narodów Zjednoczonych chce sprawić, by zaszła rewolucja w globalnym systemie dostaw paczek. Zależy jej na uzyskaniu nowych możliwości dla sprzedaży transgranicznej i obniżeniu bariery wejścia na rynki zagraniczne m.in. polskich firm. Międzynarodowy handel cieszy się coraz większą popularnością, a paczka bez dopłat to rewolucja! 

Rewolucja e-commerce według... ONZ. Tańsze paczki międzynarodowe
Anna Petynia-Kawa 7 listopada 2022

Prace te są efektem stopniowo zmieniających się zachowań konsumentów. Coraz więcej osób nie zwraca uwagi na to, z jakiego kraju jest zamawiany przez nich produkt. Właśnie to jest powodem chęci uporządkowania i ułatwienia wysyłania paczek transgranicznych. Ma to pomóc konsumentom wydawać mniej pieniędzy na przesyłki, a z drugiej strony wesprzeć sprzedawców we wchodzeniu na zagraniczne rynki.  

Konsultacje w tej dziedzinie są prowadzone przez Światowy Związek Pocztowy (UPU). To jedna z wyspecjalizowanych agencji ONZ. Ma ona być przede wszystkim forum rozmów i współpracy pomiędzy wieloma różnymi firmami i organizacjami, które działają w szerokim sektorze pocztowym. 

E-commerce — najszybciej rozwijająca się branża świata

Podczas ostatniej Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) został opublikowany raport, który jasno pokazuje, że e-commerce daje obecnie prawie 30% globalnego PKB. Największym rynkiem zbytu są USA — 9,5 bln USD! Dla porównania, wartość Polskiego rynku e-commerce to ok. 26 mld USD. 

Płatne dostawy i zwroty. Jak e-commerce zareaguje na inflację?Płatne dostawy i zwroty. Jak e-commerce zareaguje na inflację?Monika Świetlińska

Nawet w naszym kraju e-commerce to najszybciej rozwijająca się branża, a zakupy przez internet robią ludzie w każdym wieku. Wystarczy wspomnieć, że wartość rynku transgranicznego w sprzedaży internetowej w 2022 ma wzrosnąć do 1,9 bln USD, zaś w 2023 do 2,1 bln USD. 

Największe firmy e-commerce w 2020 roku

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Dane o największych firmach e-commerce są potwierdzeniem tego, gdzie istnieje największy rynek sprzedaży online. Numer jeden to Alibaba 1145 mld USD, Amazon 575 mld USD, JD.com 379 mld USD. Dalej plasują się Pinduoduo, Shopify, eBay, Meituan, Walmart, Uber, Rakuten, Expedia, Booking Holdings i Airbnb. 

Nowoczesna paczka międzynarodowa — nowa wizja poczty

Rozmowy i konsultacje trwające do końca sierpnia 2022 roku miały przede wszystkim jeden cel: wskazanie przez narodowych operatorów takich usług i produktów, które mogą przynieść im więcej korzyści. Zarówno w ujęciu jednostkowym, jak i w ogólnym spojrzeniu na branżę. 

Członkowie UPU mają pracować nad wizją poczty transgranicznej, której usługi to nie tylko dostarczanie listów i paczek. Ma ona oferować szereg neutralnych klimatycznie usług i działań, które będą dobre dla społeczeństwa. Ma do tego korzystać z istniejącej już infrastruktury 

Nowe przepisy dla e-commerce od 2023 roku. Na jakie zmiany musisz się przygotować?Nowe przepisy dla e-commerce od 2023 roku. Na jakie zmiany musisz się przygotować?Monika Świetlińska

Efektem reformy, nad którą teraz trwają prace, będzie przede wszystkim obniżenie bariery wejścia na zagraniczne rynki. Skorzysta na tym sektor małych i średnich przedsiębiorstw z wielu krajów. 

Ważnym postulatem UPU jest potrzeba likwidacji dopłat do przesyłek zagranicznych. To ułatwi klientowi decyzję o wyborze przesyłki międzynarodowej. Co interesujące, drugi z postulatów to oferowanie wszystkim krajom członkowskim takich samych warunków dostarczania dokumentów oraz paczek przychodzących. Oba mają mieć efekt w postaci znacznego obniżenia cen przesyłek.  

Zmiany procesowane przez ONZ to także wielka szansa dla rodzimych przedsiębiorców. Polscy sprzedawcy e-commerce mają szansę na znaczne rozwinięcie własnych biznesów i wejście na rynki zagraniczne. Nie od dzisiaj wiadomo, że oferta naszych sprzedawców jest konkurencyjna cenowo i odznacza się wysoką jakością. Jest to zatem dobra perspektywa dla rozwoju polskiego e-commerce, patrząc stagflację, która puka do naszych drzwi. 

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: