10 powodów, dla których warto prowadzić blog dla e-sklepu

Prowadzenie bloga dla e-sklepu może przynieść Ci wiele korzyści. Choć mówi się, że powiedzenie “content is the king” dawno straciło na znaczeniu, to doświadczenie pokazuje coś zupełnie odwrotnego. Coraz więcej sklepów stawia na wartościowe treści, a algorytmy podbijają angażujące treści, dzięki czemu sklep staje się bardziej widoczny w wyszukiwarce. Poznaj 10 powodów, dla których zdecydowanie opłaca się prowadzić blog w e-commerce.

10 powodów, dla których warto prowadzić blog dla e-sklepu
Monika Świetlińska 6 stycznia 2023

10 x TAK dla blogowania w e-sklepie

Jeśli jeszcze nie prowadzisz bloga w ramach swojego sklepu internetowego, być może tych 10 powodów, dlaczego warto zacząć, przekona Cię do działań w tym kierunku. Na poprawę jakich elementów Twojego biznesu może mieć wpływ blogowanie, jeśli je wdrożysz w sposób przemyślany i kreatywny?

Czy SEO ma wpływ na e-sprzedaż?Czy SEO ma wpływ na e-sprzedaż?Monika Świetlińska

    1. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach: blog zawierający unikalne i interesujące treści może pozytywnie wpływać na pozycję e-sklepu w wynikach wyszukiwania.
    2. Zwiększenie ruchu na stronie: przyciągnie on nowych odwiedzających i zwiększy czas spędzony na stronie. Z bloga klienci mogą przechodzić bezpośrednio do Twojego sklepu, nie do konkurencji.
      1. Budowanie lojalności klientów: pozwoli na lepsze poznanie potrzeb i oczekiwań klientów, co z kolei przyczyni się do budowania lojalności wobec marki.
        1. Wzmocnienie wizerunku marki: pokaże ekspertów w dziedzinie produktów, którzy pracują w Twojej firmie, lub usług oferowanych przez Twój e-sklep.
          1. Prezentowanie produktów: blog może umożliwić Ci prezentowanie produktów sklepu w ciekawy sposób, przez co zwiększy ich atrakcyjność dla potencjalnych klientów.
            1. Edukowanie klientów: pozwoli na przekazywanie klientom przydatnych, istotnych informacji na temat produktów i usług sklepu.
              1. Generowanie leadów: blog może się stać skutecznym narzędziem do generowania leadów, czyli potencjalnych klientów, dzięki zachęcaniu do pozostawienia swoich danych kontaktowych w zamian za wartościowe treści, np. e-booki, poradniki.
                1. Angażowanie społeczności: pozwoli na budowanie relacji z klientami poprzez komentowanie i udzielanie odpowiedzi na pytania.
                  1. Generowanie przychodów przez promocję produktów lub usług sklepu oraz reklamy.
                    1. Monitorowanie opinii, co pozwoli kontrolować Ci, co kto pisze na temat sklepu i produktów i szybko zareagować na ewentualne problemy.

                    Pozycjonowanie e-sklepu w wyszukiwarkach

                    To najczęściej wymieniany powód, dla którego e-biznesy decydują się na tworzenie wartościowych, angażujących treści. Blog pozytywnie wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach, bo. m.in. bo sam w sobie zwiększa ilość unikalnych i interesujących treści na stronie, co dalej pozytywnie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania. Poprawia też współczynnik udziału słów kluczowych, bo pozwala na umieszczanie ich w treści, a to z kolei poprawia współczynnik udziału słów kluczowych na stronie.

                    Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

                    zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

                    Warto też pamiętać, że blog umożliwia tworzenie linków wewnętrznych oraz zdobywanie linków zewnętrznych. Blog ponadto przyciąga nowych odwiedzających, pozwala na generowanie ruchu z social mediów, czy zwiększa długość sesji.

                    Zwiększenie ruchu na stronie sklepu

                    Jak blog może zwiększyć ruch na stronie Twojego sklepu? Już tłumaczymy. Blog zawierający unikalne i interesujące treści przyciąga nowych odwiedzających, którzy mogą być zainteresowani produktami lub usługami oferowanymi przez e-sklep opisanymi właśnie w sposób interesujący i oryginalny. Sklepy zwykle korzystają z opisów producentów, powielając treści z instrukcji, ulotek, nie wnosząc żadnej wartości. Unikalne treści są jak magnes.

                    Pozycjonowanie stron. Na czym polega?Pozycjonowanie stron. Na czym polega?Rafał Stępniewski

                    Ponadto blog pozwala na zwiększenie czasu spędzonego na stronie- umożliwia czytelnikom przeglądanie różnych treści oraz komentowanie ich. Generuje również ruch z social mediów dzięki udostępnianiu treści w mediach społecznościowych i zachęcaniu do komentowania oraz dzielenia się treściami. Poprzez prezentowanie produktów i usług sklepu oraz dzielenie się wiedzą ekspercką, blog wzmacnia brand awareness (świadomość marki).

                    Warto tutaj również wspomnieć ponownie o generowaniu leadów, ale w kontekście zachęcania klientów do pozostawienia swoich danych kontaktowych w zamian za wartościowe treści, np. e-booki czy poradniki. Zwiększyć ruch może także przez wsparcie w angażowaniu komentujących, dzięki czemu zwiększa się czas spędzony na stronie oraz ruch związany z nim. Wszystko to wzmacnia również pozycjonowanie.

                    Budowanie lojalności klientów e-sklepu

                    Lojalność jest jednym ze skutków wspomnianych już działań, ale warto, by mieć tego świadomość. Budowanie relacji z klientami poprzez udostępnianie treści, które są dla nich interesujące, użyteczne w życiu codziennym. Zachęcanie do komentowania, co sprawia, że klient wraca z ciekawości. Angażowanie go w dzielenie się opiniami na temat produktów lub usług oferowanych przez Twój e-sklep. Zamieszczanie informacji na temat produktów oraz porad dotyczących ich użytkowania, np. testy czy rekomendacje innych, a tym samym zwiększenie zaufania do e-sklepu.

                    Polityka prywatności to ważny dokument

                    zobacz dlaczego i jak możemy pomóc

                    To wszystko sprawia, że klient będzie wracał, może na początku z ciekawości, ale ta całkiem szybko stanie się przyzwyczajeniem, a później przywiązaniem do marki.

                    Wzmocnienie wizerunku e-sklepu

                    Eksperckość, rzetelność, otwartość na opinie klientów, innowacyjność (prezentowanie nowych rozwiązań i innowacyjnych pomysłów), transparentność, dzielenie się wiedzą — te atuty bloga świetnie utrwalają wizerunek Twojego sklepu jako partnera dbającego o konsumenta, o jego potrzeby i oczekiwania.

                    Prezentowanie produktów e-sklepu 

                    Blog jest kolejnym miejscem, gdzie możesz zaprezentować sprzedawane produkty, w dodatku w różnych:

                    Audyt sklepu internetowego. Kiedy? W jakim celu?Audyt sklepu internetowego. Kiedy? W jakim celu?Monika Świetlińska

                    • kontekstach (styl życia, moda, gotowanie — wszystko, co pozwala na lepsze zrozumienie przez klientów przeznaczenia i zastosowania produktów)
                    • formatach (teksty, zdjęcia, filmy itp.)
                    • kategoriach (nowości, promocje, bestsellery itp.)
                    • perspektywach (opinie ekspertów, opinie klientów, porównania produktów itp.)
                    • sytuacjach (porady dotyczące użytkowania produktów, propozycje stylizacji z użyciem produktów itp.).

                    Edukowanie klientów e-sklepu

                    Blog jest świetną przestrzenią na informacje, które nie zawsze są możliwe do umieszczenia w samym e-sklepie. Mamy tu na myśli np. 

                    • porady dotyczące zakupów, w tym jak dokonać wyboru produktów, jakie kryteria wziąć pod uwagę, 
                    • rankingi, 
                    • poszerzone informacje na temat właściwości produktów e-sklepu, w tym ich składu, przeznaczenia, sposobu użytkowania itp.
                    • informacje na temat aktualnych trendów w danej branży, co pozwala klientom na śledzenie nowości i zmian.
                    • szczegółowe informacje na temat promocji i ofert specjalnych, co pozwala klientom na skorzystanie z okazji.
                    • informacje na temat działań e-sklepu, np. nowych inicjatyw CSR, czy eventów związanych z marką.

                    Generowanie leadów w e-sklepie 

                    Pozyskiwanie danych kontaktowych od klientów (formularze zapisu na newsletter, konkursy, wyzwania itp.), pozyskiwanie danych demograficznych (wiek, płeć, lokalizacja itp.),  pozyskiwanie danych behawioralnych (historia nawigacji, historia zakupów, historia wyszukiwań itp.), pozyskiwanie danych związanych z zainteresowaniami: Blog pozwala na pozyskiwanie danych związanych z zainteresowaniami (określonymi produktami, kategorią, dziedziną, pozyskiwanie danych związanych z potrzebami klientów (edukacji, czy rozwiązania konkretnego problemu itp.) — te wszystkie dane są w zasięgu każdego sprzedawcy, który zainwestuje w blog.

                    Angażowanie społeczności wokół e-sklepu

                    Już nieco wspominaliśmy o angażowaniu społeczności wokół sklepu, by budować jej lojalność. Ale warto dodać, że zaangażowani klienci nie tylko są lojalni, ale będą również namawiać innych (znajomych, rodzinę) do lektury wartościowych treści przez chociażby udostępnianie ich za pomocą komunikatorów czy swoich kont w social mediach.

                    Dyrektywa Omnibus. Zmiany od 1 stycznia 2023Dyrektywa Omnibus. Zmiany od 1 stycznia 2023Monika Świetlińska

                    Blog pomaga także wzmacniać więzi z marką, raz dzięki wartościom, jakie niosą za sobą treści, a dwa poprzez aktywne uczestniczenie  rozmowach z klientami w komentarzach pod artykułami blogowymi.

                    Generowanie przychodów w e-sklepie 

                    Tak! Blog może Ci pomóc również w pomnożeniu przychodów w e-sklepie. W jaki sposób?

                    Poprzez:

                    • promocję produktów i zaprezentowanie ich w atrakcyjny sposób, co może zwiększyć zainteresowanie klientów i przyczynić się do wzrostu sprzedaży.
                    • napływ potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani oferowanymi produktami.
                    • pomoc w podjęciu decyzji zakupowych klientów.
                    • zwiększenie ruchu na stronie e-sklepu, co wpływa na większą liczbę potencjalnie zainteresowanych klientów.

                    Monitorowanie opinii w e-sklepie

                    Blog daje kilka dodatkowych opcji, których czasem brakuje w e-sklepie, np. ma opcję komentowania artykułów, które przedsiębiorca ma, bądź co bądź, pod kontrolą. Ponadto taki blog pozwala na analizę słów kluczowych używanych w komentarzach, co w dalszej perspektywie może pomóc w rozwijaniu treści i skupianiu się na tych, najczęściej poruszanych w komentarzach.

                    Ponadto umożliwia analizowanie, jakie zdanie o e-sklepie mają klienci, czy opinie są pozytywne, neutralne czy negatywne. i na koniec: blog pozwala na szybkie reagowanie na negatywne opinie i na wyjaśnienie sytuacji oraz na poprawienie jakości obsługi klienta. Wszak, nie od dziś wiadomo, że lepiej by negatywne komentarze były pod naszą kontrolą, niż pisane u konkurencji, czy w miejscach, do których nie mamy dostępu.

                    Czy ten artykuł był przydatny?

                    Udostępnij: