Jak małe i średnie przedsiębiorstwa radzą sobie na Amazon?
Ponad 2,5 tys. polskich małych i średnich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Amazon. Ich sprzedaż eksportowa na tym marketplace wyniosła w 2020 roku ponad 500 mln euro, na minutę sprzedawały 3,4 tysiąca produktów. Czy Amazon pomaga mniejszym przedsiębiorstwom rozkręcić biznes? Czy warto od niego zaczynać swoją e-commercową działalność?

Ogromny udział mniejszych biznesów e-commerce
- Małe i średnie przedsiębiorstwa odpowiadają za ponad 50% towarów sprzedawanych w naszych sklepach internetowych — zdradza Amazon. Co ciekawe, nie tylko firmy czerpią korzyści z korzystania z tego marketplace. Dzięki nim rozwija się sam Amazon.
- Europejskie firmy, w tym z Polski, przyczyniły się do tej pory do powstania ponad 550 tys. nowych miejsc pracy - zaznacza handlowy gigant.
Jakie korzyści dla e-biznesów?
- Każdy przedsiębiorca ze świetnym pomysłem na biznes może w szybki i prosty sposób rozpocząć sprzedaż online i rozszerzyć działalność poza swój region. W ubiegłym roku ponad 40 tys. europejskich MŚP sprzedających swoje towary na Amazon po raz pierwszy w swojej historii osiągnęło sprzedaż o wartości powyżej 100 tys. euro, a ponad 3 tys. – o wartości powyżej 1 mln euro — wymienia Amazon.
Mniejsze sklepy dotarły w ubiegłym roku do setek milionów klientów na całym świecie i, jak zdradza Amazon, wygenerowały 12,5 mld euro. Najwyższa sprzedaż z ich udziałem przypadła na kategorie: Dom, Zdrowie i Higiena, Zabawki, Uroda i Odzież.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
- Tysiące małych i średnich przedsiębiorstw może w szybki i prosty sposób sprzedawać swoje towary online. Będziemy wprowadzać kolejne innowacyjne rozwiązania skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw - powiedział Xavier Flamand, dyrektor ds. usług dla sprzedawców na terenie UE w Amazon.
Narzędzia od Amazona dla e-commerce
Światowa platforma zakupowa poszerzyła ostatnio ofertę o ponad 250 nowych narzędzi i usług, aby umożliwić niewielkim e-sklepom wprowadzanie nowych produktów, rozszerzenie działalności w Polsce, Europie i na świecie, optymalizację i analizę działalności oraz ochronę ich własności intelektualnej.
- To właśnie dzięki małym i średnim przedsiębiorstwom możemy zapewnić naszym klientom najwyższą jakość obsługi i szeroki wybór produktów w niskich cenach, w zamian za co oferujemy dostęp do zaufanej platformy zakupowej, która umożliwia dotarcie do setek milionów aktywnych kont klientów na całym świecie — zdradza Amazon.
Trudno się nie dziwić, że w takich okolicznościach, gigant szczególnie dba o małe i średnie sklepy, które gwarantują dobrej jakości towary za stosunkowo niewielkie ceny. To przyciąga kupujących, bądź też poszukujących konkretnych produktów.
Amazon, e-sklepy i pandemia
Jak zapewnia Amazon, mimo trudnej sytuacji spowodowanej kryzysem Covid-19 udało mu się pomóc wielu małym i średnim przedsiębiorstwom w rozpoczęciu działalności online, a także w zapewnieniu im odpowiedniego wsparcia, czy nawet zwiększeniu sprzedaży.
zobacz dlaczego i jak możemy pomócPolityka prywatności to ważny dokument
- Działalność współpracujących z nami MŚP przyniosła także wiele korzyści lokalnym społecznościom i polskiej gospodarce: małe i średnie przedsiębiorstwa sprzedające towary na Amazon przyczyniły się do powstania ponad 10 tys. nowych miejsc pracy w Polsce — informuje Amazon.
Kilka liczb
- Polskie mniejsze e-sklepy odnotowały średnią sprzedaż w wysokości ponad 280 tys. euro – wzrost rok do roku z poziomu 190 tys. euro.
- Polskie e-sklepy sprzedały na Amazon ponad 15 milionów produktów – wzrost rok do roku z poziomu 10 milionów. O
- Co minutę sprzedają one średnio 30 produktów.
- Sprzedaż ponad 500 polskich e-sklepów oferujących swoje towary na Amazon przekroczyła 100 tys. euro.
- Sprzedaż ponad 50 polskich mniejszych e-commerców po raz pierwszy wyniosła ponad 1 milion euro.
Przeczytaj jeszcze: