Jakie działania e-commercowe radzi Meta na święta i jesienne wyprzedaże?

Dla osoby, której daleki jest e-commerce, mówienie w sierpniu o mikołajkach, gwiazdce czy sylwestrze, wydaje się zabawne, może nawet żenujące. Zupełnie inaczej podchodzi do tego branża, która potrzebuje czasu, by przygotować się do świątecznego szaleństwa zakupowego. Dlatego już dziś Meta (Facebook) przygotowała dla sprzedawców przewodnik, jak maksymalnie wykorzystać zasoby Facebooka do efektywnej sprzedaży. 

Jakie działania e-commercowe radzi Meta na święta i jesienne wyprzedaże?
Monika Świetlińska 26 sierpnia 2022

Planowanie świątecznych kampanii

Nie od dziś wiadomo, że dla e-commerce grudzień to kluczowy i najbardziej wymagający  miesiąc w roku. W zasadzie szaleństwo zakupowe zaczyna się już końcówką listopada z okazji Black Friday i Cyber Monday i trwa do sylwestra. e-Sklepy i marketerzy mają ręce pełne roboty. 

Jednak, aby finalnie przeprowadzić akcje wyprzedażowe z sukcesem, by rok zamknąć “na plusie”, trzeba się do tego solidnie przygotować. Wielu sprzedawców właśnie w ostatnim miesiącu roku widzi szansę na ewentualne wyrównanie strat czy podreperowanie budżetu. Dlatego solidne planowanie czwartego kwartału roku może być dla nich kluczowe.

Z pomocą przychodzi Meta, która dla polskich e-biznesów przygotowała przewodnik ze wskazówkami, jak zaplanować kampanie reklamowe na listopad i grudzień: “Przewodnik marketingowy firmy Meta na 2022 r. dotyczący okresu świątecznego i megawyprzedaży Handel elektroniczny”. Warto zapoznać się z nimi już teraz, by uwzględnić je w i tak już napiętym grafiku działań marketingowych na ten gorący czas.

Jak Facebook może Ci pomóc w e-sprzedaży?Jak Facebook może Ci pomóc w e-sprzedaży?Monika Świetlińska

- Żyjemy w czasach wielkich zmian. Dotyczą one tego, jak pracujemy, wyrażamy siebie, komunikujemy się i robimy zakupy. Te zmiany, jak każde inne, stawiają przed firmami nowe wyzwania. Pojawiają się nowe technologie mające ułatwić przedsiębiorcom dostosowanie się do zachodzących zmian, ale w tej transformacji w istocie nie chodzi o technologię, tylko o ludzi. Wprawdzie sporo się zmienia, ale ludzkie potrzeby w zakresie sezonu świątecznego oraz zakupów pozostają takie same — zauważają twórcy przewodnika, zaznaczając, że współczesna technologia oferuje nowe sposoby zaspokajania tych potrzeb. 

W czasie trwającego sezonu świątecznego czy megawyprzedaży konsumenci oczekują ofert dostosowanych do nich, szukają rozrywki i inspiracji. Jeśli znajdą coś, o czy marzą co im się podoba, chcą mieć to szybko i bezproblemowo. To nie lada zadanie dla e-sklepów, by te oczekiwania spełnić “tu i teraz”. Wszyscy wiemy, że to Facebook jest numerem jeden wśród mediów społecznościowych i to tu e-sprzedawcy znaleźć mogą swoich potencjalnych klientów.

Preferencje konsumentów są najważniejsze

Proces obsługi zakupów świątecznych powinien wyróżniać się czterema podstawowymi cechami. Powinien być:

  • spersonalizowany — sprzężony z uczeniem maszynowym i opierający się na dogłębnym zrozumieniu zainteresowań, preferencji i zachowań konsumentów
  • angażujący — materiały reklamowe powinny być prezentowane za pomocą formatów angażujących użytkowników w miejscach, w których przebywają odbiorcy 
  • bezproblemowy - pomagający konsumentom przejść od etapu odkrywania do zakupu
  • mierzalny — rozwiązania z zakresu optymalizacji i pomiaru mają poprawiać wrażenia odbiorców na całej drodze do zakupu i na przestrzeni czasu, pomagając z nawiązką realizować cele związane z sezonem świątecznym.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Meta zapewnia, że taki właśnie jest jej system - Meta Discovery Commerce, a jej skuteczne kampanie wzmacniają widoczność e-sklepu w momentach szczytowej sprzedaży, aby trafić do klientów, którzy jeszcze go nie znają.

Cztery fazy marketingu świątecznego

Mety pokazują, że boom sprzedażowy zaczyna się już w październiku, by skoczyć do góry początkiem listopada, a szczyt osiągnąć w czasie Black Friday. Wyższej sprzedaży nie ma nawet w grudniu, choć w czasie mikołajek i na kilka dni przed Wigilią sprzedaż też jest bardzo wysoka. Aby uruchomione reklamy przyniosły oczekiwane efekty, należy pamiętać, by ruszyć z nimi kilka tygodni przed konkretnym wydarzeniem, a mówimy tu konkretnie o Black Friday, Cyber Monday, mikołajki, Boże Narodzenie, sylwester.

Twoi klienci są na Facebooku. Jak ich odnaleźć?Twoi klienci są na Facebooku. Jak ich odnaleźć?Monika Świetlińska

Meta zaleca, by w pierwszej fazie (październik) skupić się na budowaniu podstaw i przygotować do głównego okresu zakupowego z wykorzystaniem najlepszych praktyk. Do połowy listopada wykorzystaj niedrogie wyświetlenia, aby dotrzeć do nabywców i przygotować się na szczyt zakupowy. Tu można skorzystać z kampanii z priorytetem “Rozpoznawalność i pozyskiwanie”. W kluczowym okresie, czyli do końcówki listopada aż do świąt zwrot przewyższy koszty, a więc jest to newralgiczny moment umożliwiający maksymalizację zakupów w szczycie sezonu zakupowego. Tu użyj priorytetu “Remarketing”. Po kluczowym okresie — już w styczniu koszt wyświetlenia spada bardziej niż współczynnik konwersji – to dobry moment na przypomnienie się odbiorcom i użycia priorytetu “Lojalność”. 

Meta oferuje narzędzia, takie jak piksel i API konwersji, umożliwiające udostępnianie danych marketingowych z poszanowaniem ustawień użytkowników w zakresie prywatności. Poprawa wyników z użyciem tych narzędzi może wzrosnąć nawet o 8%. Dla przykładu firma PatPat, produkująca ubrania dla rodzin, wdrożyła API konwersji i piksel, co pozwoliło jej zmniejszyć koszt pozyskania klienta o 34% i zwiększyć sprzedaż o 11% w porównaniu z wynikami osiągniętymi z wykorzystaniem tylko samego piksela.

Pamiętaj o zasadach Facebooka

Czy wiesz, że wdrażanie reklam niezgodnych z zasadami potrafi zakłócić sprzedaż. Zasady dotyczące reklam i działań handlowych obejmują kroki, które można podjąć, aby oferowane produkty, usługi i reklamy zapewniały klientom pozytywne wrażenia na Facebooku. Zasady te znajdziesz m.in. w Menedżerze sprzedaży. Jeśli kampania przebiega nie po Twojej myśli, warto przeanalizować odrzucone reklamy i produkty oraz zmodyfikować pozycje oznaczone flagą lub też poprosić o kolejną weryfikację. Przeanalizuj również oceny użytkowników, by sprawdzić swoją skuteczność w zakresie spełniania oczekiwań klientów. 

Polityka prywatności to ważny dokument

zobacz dlaczego i jak możemy pomóc

Najlepsze praktyki sugerują, aby jasno prezentować sprzedawany towar lub oferowane usługi, podać rzetelne informacje dotyczące wysyłki i obsługi klienta oraz dopilnować, aby udało się sprostać popytowi.

O czym musisz pamiętać jeszcze?

    1. Stosuj zróżnicowany materiał reklamowy, który pozwoli Ci odkryć nowe grupy odbiorców w kluczowych okresach handlowych Skuteczność Twoich kampanii może wzrosną wówczas nawet do 32%.
    2. O 19% może wzrosnąć skuteczność reklam, kiedy wejdziesz we współpracę np. z influencerami. Połączenie autentyczności twórców ze skutecznymi funkcjami targetowania i optymalizacji reklam może zachęcić odbiorców do zakupu.
      1. O 17% może wzrosnąć konwersja kiedy zainwestujesz mniej niż 20% budżetu na reklamę w fazie uczenia się, a pozostałą część przeznaczysz na aktywną reklamę. 
        1. Zadbaj o prawidłowe skonfigurowanie API konwersji oraz o to, aby wskaźnik jakości dopasowania zdarzeń wynosił co najmniej 6,0. Później skalibruj modele pomiarów, wykonując badania raz na kwartał.
        2. Wykorzystaj czas mniej intensywnych promocji przed kluczowym okresem zakupowym, aby rozpędzić działania marketingowe, rozpowszechnić swój przekaz i powiększyć bazę klientów. Warto to zrobić, bo 86% ankietowanych Polaków robiących zakupy w okresie świątecznym jest skłonnych wypróbować nową markę w tym okresie.
        3. W kluczowym okresie zakupowym przypomnij się klientom, którzy wykazali wyraźny zamiar zakupu – zachęć ich do powrotu do Twojej aplikacji lub witryny internetowej i do zakupu.
        4. Poprzez przypominanie się klientom, możesz ich zachęcić do ponownych zakupów i zwiększyć ich lojalność wobec marki. Marki mogą skontaktować się z osobami, które odwiedziły ich witrynę/aplikację lub sklep, i zachęcić je do sfinalizowania zakupu. 33% Polaków kupujących w okresie świątecznym twierdzi, że zwykle kontynuuje zakupy po jego zakończeniu.

        Czy ten artykuł był przydatny?

        Udostępnij: