Konkurencja dla gigantów e-commerce - wszystko.pl

0% prowizji od sprzedaży na platformie, wygodne metody integracji, dodatkowa reklama produktów, intuicyjna konfiguracja sklepu, brak konkurencyjności ze strony operatora platformy — tak Comarch zachęca e-sklepy do dołączenia do platformy wszystko.pl, która oficjalnie ruszy w pierwszym kwartale 2023 roku. Czy jest atrakcyjna dla sprzedawców? Czy ma szansę stać się ważnym graczem e-commerce w Polsce?  

Konkurencja dla gigantów e-commerce - wszystko.pl
Monika Świetlińska 19 września 2022

Blisko 80% internautów kupuje w internecie

e-Commerce, mimo tegorocznych spadków przychodów w skali Europy, rozwija się prężnie. Przyczynił się do tego nie tylko rozwój technologii i cyfryzacji w ostatnich latach, ale również pandemia. Oprócz tego, że w Polsce przybyło e-sklepów, a dotychczasowi giganci e-commerce jeszcze bardziej rozwinęli skrzydła, to pojawili się nowi. Pojawił się polski Amazon, przybyło do nas także Shopee. Mimo ogromnej konkurencji i masy wyzwań, platformę zakupową uruchamia również Comarch. 

Ranking e-commerce. Które e-sklepy i platformy na szczycie?Ranking e-commerce. Które e-sklepy i platformy na szczycie?Monika Świetlińska

- Jesteśmy świadomi dynamicznego rozwoju rynku e-commerce w Polsce, co pokazują liczby – już blisko 80% internautów kupuje w internecie. To dobra statystyka dla branży, bo dowodzi, że zakupy online są coraz popularniejsze wśród klientów, więc i przestrzeni do zaspokojenia potrzeb i oczekiwań konsumenckich jest więcej. Konkurencja będzie stale duża, dlatego ważne jest, by proponować użytkownikom przyjazne rozwiązania i myśleć przede wszystkim o ich wygodzie — przekazał nam Adrian Burtan z Comarch.

Sprzedawcom, którzy codziennie dołączają do platformy, proponowana jest  m.in. 0% prowizja od sprzedaży na platformie. — Wiemy, że właśnie wysokie prowizje spędzają sen z powiek wielu przedsiębiorcom handlującym na innych marketplace. Co więcej, mamy dla nich inne korzyści, np. brak opłat za utrzymanie konta i wystawianie ofert czy komfortowe integracje z systemami BaseLinker, Comarch ERP czy przez Open API zaznacza specjalista ze wszystko.pl.

A co dla klientów sklepów, które zdecydują się na współpracę? - Przygotowujemy dla nich intuicyjny interfejs – layout serwisu będzie „czysty” i przyjazny dla oka, żeby użytkownik mógł łatwo odnaleźć się w serwisie i zrobić zakupy. W momencie premiery planujemy też wypuścić aplikację mobilną, by jeszcze bardziej uprościć zakupy — dowiadujemy się.

Poprawki dzięki feedbackowi od sklepów

Twórcy platformy nie unikają trudniejszych tematów, co również jest ich mocną stroną. Zapytaliśmy, jak rozwiązywane są problemy zgłaszane przez sklepy na etapie integracji z platformą. 

- Rzeczywiście, sprzedający wysyłają nam zgłoszenia dotyczące działania niektórych funkcjonalności integracji. Trzeba jednak pamiętać, że tworząc wszystko.pl, staramy się realizować zasady zwinnego podejścia do produktu, tj. sprawnego dostarczenia użytkownikom serwisu z podstawowymi opcjami i późniejszego dokładania kolejnych udogodnień i poprawek przez m.in. informacje uzyskane z feedbacku — zaznacza Adrian Burtan, dodajac: — W tak rozbudowanych projektach informatycznych jest to powszechna praktyka. Precyzując: staraliśmy się jak najszybciej otworzyć dla sprzedawców rejestrację i możliwość dodawania ofert, by mogli przetestować platformę i mieć wystarczająco dużo czasu, aby przygotować sprzedaż przed premierą konsumencką. Przy czym jesteśmy świadomi występowania rzeczy wymagających poprawy, mogę jednak zapewnić, że na każdą wątpliwość reagujemy i wdrażamy odpowiednie rozwiązania. Testy, które przeprowadzamy wraz z grupą sprzedawców, z którymi jesteśmy w stałym kontakcie, pozwalają nam na bardziej efektywne zarządzanie wszelkimi zmianami, wprowadzanymi przez nas na bieżąco.

Własna polityka prywatności sklepów na AllegroWłasna polityka prywatności sklepów na AllegroMonika Świetlińska

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Komentarze zamieszczone np. na fanpage wszystko.pl pozwalają zespołowi na identyfikację potrzeb sprzedawców i są cenną wiadomością zwrotną. — To napędza naszą pracę i pozwala tworzyć w efekcie jeszcze lepsze miejsce do sprzedaży w internecie. Nasz zespół produkcyjny pracuje nad rozwiązaniem wszelkich niedogodności, które mogą się pojawiać w związku z integracją, a co ważne, kilka istotnych błędów zostało już naprawionych. W kolejnych tygodniach dalej będziemy pracować nad implementacją poprawek i dokładaniem funkcjonalności — wskazuje specjalista ze wszystko.pl.

Co dla kupujących?

 - Poza wspomnianymi korzyściami – interfejsem i aplikacją mobilną – liczymy, że dzięki brakowi prowizji sprzedający będą mogli oferować klientom niższe ceny produktów niż na innych marketplace. Będziemy ich do tego zachęcać przez proponowanie m.in. korzystniejszych rozwiązań promowania towarów na platformie. Wiemy, że cena jest ważnym czynnikiem determinującym decyzję o zakupie, zwłaszcza teraz, kiedy inflacja i kryzys gospodarczy mocno oddziałują na społeczeństwo/przybierają na sile. Co więcej, będziemy oferować klientom praktyczne możliwości opłacania zamówień, np. płatności ratalne i odroczone czy płatność BLIK — wymienia Adrian Burtan.

Jak zostać sprzedawcą platformy?

Jak podaje specjalista Comarch, jedynym warunkiem jest konieczność posiadania działalności gospodarczej zarejestrowanej w Polsce: - Chcemy zminimalizować ryzyko prób oszustwa na klientach czy sprzedaży na platformie przez niezweryfikowanych przedsiębiorców. Dlatego przy zakładaniu konta nasz system sprawdza, czy sprzedający taką działalność posiada. Sam proces rejestracji jest analogiczny, jak na innych platformach i nie zajmie dłużej niż 1-2 minuty. Po zarejestrowaniu sprzedawca musi jeszcze przejść proces weryfikacji konta, który odbywa się na dedykowanej stronie naszego operatora płatności Przelewy24. Po ok. 1-3 dniach roboczych przychodzi informacja o przejściu weryfikacji. Wtedy sprzedawca może już zacząć dodawać produkty.

Zmiany prawne w platformach handlowych. Nowe obowiązki, zakazy. Dyrektywa OmnibusZmiany prawne w platformach handlowych. Nowe obowiązki, zakazy. Dyrektywa OmnibusMonika Świetlińska

Polityka prywatności to ważny dokument

zobacz dlaczego i jak możemy pomóc

Kiedy start?

Nadrzędną i najważniejszą kwestią jest tutaj opublikowanie stabilnej i bezpiecznej platformy, która będzie spełniać wymagania rynkowe. 

- W Grupie Kapitałowej Comarch kwestie bezpieczeństwa są priorytetem. W pierwszej kolejności musimy przeprowadzić testy wewnętrzne platformy na zamkniętej grupie użytkowników (ponad siedem tysięcy pracowników GK Comarch), które rozpoczną się jeszcze w tym roku. Po pomyślnie przeprowadzonych testach nastąpi premiera konsumencka, która jest planowana na pierwszy kwartał nadchodzącego roku - zapewnia Adrian Burtan.

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: