nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Rzetelny Blog - strona 3

  • Artykuł Klienci serwisu RzetelnyRegulamin.pl wśród najwyżej ocenianych sklepów internetowych wg opineo.pl

    Klienci serwisu RzetelnyRegulamin.pl wśród najwyżej ocenianych sklepów internetowych wg opineo.pl

    Data: 07 czerwca 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Opineo.pl, serwis do zbierania ocen i opinii klientów, przygotował niezależny Ranking Sklepów Internetowych 2016. Zestawienie honoruje najbardziej cenione przez klientów e-sklepy. Raport zwraca naszą uwagę nie tylko z racji ciekawych analiz i wniosków na temat rynku e-commerce, ale przede wszystkim dlatego, że wśród najlepszych, czołowe miejsca zajmują sklepy, którymi opiekujemy się prawnie jako Rzetelny Regulamin.

     

    więcej
  • Artykuł UOKiK rozpoczyna kontrolę e-sklepów, a my przypominamy kolejno 21 obowiązków informacyjnych

    UOKiK rozpoczyna kontrolę e-sklepów, a my przypominamy kolejno 21 obowiązków informacyjnych

    Data: 30 maja 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, UOKiK rozpoczyna kontrolę sklepów internetowych w kontekście ustawy o prawach konsumenta. Warto zatem przypomnieć, jakie obowiązki ciążą na e-przedsiębiorcach prowadzących działalność w internecie. Obowiązki te, opiszemy w cyklu artykułów objaśniających, dla łatwiejszej przyswajalności - po dwa obowiązki w jednym artykule. Zapraszamy do odświeżenia swojej wiedzy i weryfikacji dostosowania się do wymogów prawnych.

    więcej
  • Artykuł UOKiK rozpoczyna kontrolę sklepów internetowych - przypominamy 21 obowiązków informacyjnych

    UOKiK rozpoczyna kontrolę sklepów internetowych - przypominamy 21 obowiązków informacyjnych

    Data: 06 maja 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, UOKiK rozpoczyna kontrolę sklepów internetowych w kontekście ustawy o prawach konsumenta. Urząd skupi się w głównej mierze na realizacji przez e-przedsiębiorców obowiązków informacyjnych, których jest łącznie 21. Warto je zatem przypomnieć i, jeśli jeszcze są tacy e-sprzedawcy, dostosować jak najszybciej swój e-biznes do obowiązujących przepisów.

    więcej
  • Artykuł Prawa konsumenta do zwrotu towaru i reklamacji

    Prawa konsumenta do zwrotu towaru i reklamacji

    Data: 06 maja 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Ustawa o prawach konsumenta mówi, że każdy klient sklepu internetowego ma możliwość zwrotu oraz reklamacji towaru. Chociaż nowa ustawa obowiązuje już prawie półtora roku, część e-sklepów nadal boryka się z wdrożeniem zmian w swoich regulaminach, a tym samym ma problem z rozpatrywaniem reklamacji wg obowiązujących przepisów. Warto więc przypomnieć zasady zwrotu i reklamacji towaru w sklepie internetowym.

    więcej
  • Artykuł Tajemniczy klient nadchodzi – czy przedsiębiorcy mają się czego obawiać?

    Tajemniczy klient nadchodzi – czy przedsiębiorcy mają się czego obawiać?

    Data: 13 kwietnia 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Od 17 kwietnia 2016 r. obowiązuje znowelizowana ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, w myśl której, właścicieli firm będzie mógł odwiedzić tzw. tajemniczy klient z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Czego powinni spodziewać się przedsiębiorcy i z czym to się wiąże?

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w toku postępowania przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przez upoważnionego pracownika Urzędu lub Inspekcji Handlowej, może być przeprowadzona kontrola u każdego przedsiębiorcy w zakresie objętym tym postępowaniem (art. 105a ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
    i konsumentów, t. jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 184; dalej też jako - ustawa).

    więcej
  • Artykuł Jednolity Plik Kontrolny – wyzwanie dla branży e-commerce

    Jednolity Plik Kontrolny – wyzwanie dla branży e-commerce

    Data: 11 kwietnia 2016 Autor: Anna Stępniewska

    Polska jako kolejny kraj członkowski UE wprowadza ideę Jednolitego Pliku Kontrolnego. Zmiany w polskiej ordynacji podatkowej dotyczyć będą wprowadzenia obowiązku udostępniania ksiąg podatkowych w postaci Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) przez największe przedsiębiorstwa, także te z sektora e-commerce. Obowiązek ten wejdzie w życie 1 lipca 2016 roku.

    więcej
Bezpłatny audyt regulaminu