nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Sprzedaż w internecie, a prawo

  • Artykuł Zakaz handlu w niedziele nie obejmie internetu

    Zakaz handlu w niedziele nie obejmie internetu

    Opracowywana w ostatnich dniach w Sejmie ustawa dotycząca ograniczenia handlu w  niedziele, wywołuje niemałe poruszenie zarówno po stronie przedsiębiorców, polityków jak również konsumentów. Prace nad projektem ustawy przebiegały dosyć chaotycznie i nie do końca zgodnie z harmonogramem prac Sejmu. Jednak, co najważniejsze, podczas drugiego czytania wprowadzono zmiany, które wyłączają branżę e-commerce z ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni.

    Czytaj >
  • Artykuł Świąteczne przeceny, obniżki, wyprzedaże zgodne z prawem

    Świąteczne przeceny, obniżki, wyprzedaże zgodne z prawem

    Zbliżający się okres świąteczny to czas, kiedy w sklepach internetowych wiele produktów zyskuje nowe, promocyjne ceny. Czy proces zwrotu towarów objętych promocją jest identyczny, jak w przypadku zwrotu produktów zakupionych w pełnej cenie? Jak powinny wyglądać świąteczne (i nie tylko) przeceny, obniżki oraz wyprzedaże zgodnie z prawem?

    Czytaj >
  • Artykuł Jak obsługiwać zwroty w sklepie internetowym?

    Jak obsługiwać zwroty w sklepie internetowym?

    W przypadku zawierania umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, konsument prawie zawsze ma prawo odstąpić od umowy, a więc zwrócić nam towar.
    Czytaj >
  • Artykuł Karta gwarancyjna - jak ją przygotować?

    Karta gwarancyjna - jak ją przygotować?

    Po zakupie przedmiotu w sklepie internetowym bądź stacjonarnym, klient przez określony czas znajduje się pod “opieką” sprzedawcy - czy to na zasadzie rękojmi czy w kwestii gwarancji przysługującej wraz z nabytym towarem. Jak rozróżnić te dwa typy reklamacji, które przysługują konsumentom?

    Czytaj >
  • Artykuł Czy konieczne jest wykazanie wady podczas reklamacji?

    Czy konieczne jest wykazanie wady podczas reklamacji?

    Co zrobić w sytuacji, kiedy przedmiot zakupiony w sklepie internetowym okaże się po pewnym czasie wadliwy? Czy klient ma obowiązek udowodnić sprzedawcy, że towar posiada usterkę, która uniemożliwia korzystanie z niego?

    Czytaj >
  • Artykuł Czy sprzedawca może nie przyjąć towaru w ramach zwrotu

    Czy sprzedawca może nie przyjąć towaru w ramach zwrotu

    Zwroty towarów w sklepach internetowych to kwestia, która budzi wiele wątpliwości. Często niejasne są same procedury obsługi zwrotów, terminy (zarówno po stronie klienta jak i sprzedawcy), ale również to, jakich towarów przedsiębiorca nie ma obowiązku przyjmować w ramach zwrotu.

    Czytaj >
Bezpłatny audyt regulaminu