nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Sprzedaż w internecie, a prawo

  • Artykuł Nadawanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych

    Nadawanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych

    Czy każdy pracownik firmy ma prawo wglądu do danych osobowych i do ich przetwarzania? Art. 29 RODO wymaga, aby administrator nadał pracownikom przetwarzającym dane osobowe stosowne upoważnienia. Jak wygląda proces nadawania takich upoważnień?

    Czytaj >
  • Artykuł Czy polityka prywatności to dobre miejsce na spełnienie obowiązków informacyjnych z RODO?

    Czy polityka prywatności to dobre miejsce na spełnienie obowiązków informacyjnych z RODO?

    Według unijnych przepisów o ochronie danych osobowych (RODO), każdy administrator danych powinien spełnić tak zwany obowiązek informacyjny wobec osób, których dane są gromadzone oraz przetwarzane. Jak z tego obowiązku się wywiązać?

    Czytaj >
  • Artykuł Cel przetwarzania danych osobowych zgodny z prawem

    Cel przetwarzania danych osobowych zgodny z prawem

    Aby administrator danych osobowych mógł legalnie przetwarzać, musi mieć ku temu zgodny z obowiązującym prawem cel. Dokładnie przesłanki te określa unijne rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych - RODO - które zacznie obowiązywać w państwach członkowskich UE25 maja 2018 roku.

    Czytaj >
  • Artykuł Przetwarzanie danych osobowych pracownika - opinia Grupy Roboczej art. 29

    Przetwarzanie danych osobowych pracownika - opinia Grupy Roboczej art. 29

    W jaki sposób pracodawcy powinni zgodnie z prawem przetwarzać dane osobowe pracowników? Nad zagadnieniem tym pochyliła się Grupa Robocza art. 29 - niezależny zespół przedstawicieli organów nadzorczych w zakresie ochrony danych osobowych. Wytyczne grupy nie mają mocy aktu prawnego, ale traktuje się je jako zalecane tzw. dobre praktyki.

    Czytaj >
  • Artykuł Sprzedawca nie odpowiada na reklamację w terminie - co wtedy?

    Sprzedawca nie odpowiada na reklamację w terminie - co wtedy?

    Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem - każdemu konsumentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji, w przypadku kiedy zakupiony produkt będzie posiadał wady. Termin na ustosunkowanie się sprzedawcy do złożonej reklamacji wynosi 14 dni kalendarzowych w przypadku zawarcia umowy sprzedaży. Co dzieje się w momencie, kiedy przedsiębiorca nie odpowie na złożoną reklamację w wyznaczonym czasie?

    Czytaj >
  • Artykuł Gwarancja rozruchowa - czy to pojęcie istnieje w polskim prawie?

    Gwarancja rozruchowa - czy to pojęcie istnieje w polskim prawie?

    Kupując produkty, na przykład na portalach aukcyjnych, można spotkać się z pojęciem gwarancji rozruchowej. Co ono oznacza i czy zostało zdefiniowane w polskim prawie? Innymi słowy, czy można mu przypisywać jakiekolwiek znaczenie faktyczne i prawne?

    Czytaj >
Bezpłatny audyt regulaminu